رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آسوشیتدپرس: اقدامات اصلاحی اداره زندان‌های فدرال آمریکا ریاکارانه است

9:00 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۱۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقام‌های اداره زندان‌های فدرال آمریکا ریاکارانه از اجرای تغییرات برای بهبود اوضاع در این مراکز خودداری می‌کنند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های متعددی از نقض گسترده و گزارش نشده قوانین و حقوق بشر در زندان‌های فدرال آمریکا به عنوان بزرگ ترین آژانس مجری قانون وزارت دادگستری این کشور منتشر شده اند که «آسوشیتدپرس»، مهم ترین این گزارش‌ها را ارائه کرده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، غفلت و گام‌های اشتباه مدیریت زندان‌های فدرال آمریکا شامل سوءاستفاده جنسی افسارگسیخته توسط کارکنان، کمبود شدید کارکنان، فرار زندانیان و مدیریت نادرست شیوع کرونا، منجر به اعلام استعفای رئیس سازمان زندان‌های فدرال آمریکا در اوایل 2022 شد.

خلاصه ای از بحران‌های درهم تنیده زندان‌های فدرال آمریکا عبارتند از:

الف)سوءاستفاده جنسی از زندانیان: فرهنگ سمی تجاوز میان کارکنان زندان زنان فدرال «دوبلین» در «کالیفرنیا» به دلیل پنهانکاری در این باره همچنان ادامه دارد.

ب) سوءرفتار جنایی: بیش از 100 کارمند اداره زندان‌ها از ابتدای سال 2019 دستگیر، مجرم یا محکوم شده اند، اما سازمان زندان‌های فدرال آمریکا چشمان خود را بر کارمندان متهم به سوءرفتار جنایی بسته و در برخی موارد نتوانسته است آن‌ها را پس از دستگیری به حالت تعلیق درآورد.

ج)کمبود کارکنان: تقریبا یک سوم پست‌های نگهبانی در زندان‌های فدرال خالی است که زندان‌ها را مجبور می‌کند از آشپزها، معلمان، پرستاران و دیگر کارکنان برای نگهبانی زندانیان استفاده کنند؛ این امر واکنش به شرایط اضطراری، از جمله خودکشی زندانیان را با مشکل مواجه می‌کند.

د)فرار از زندان: 29 زندانی در مدت 18 ماه از زندان‌های فدرال فرار کردند که تقریبا نیمی از آن‌ها هنوز آزاد هستند؛ در برخی زندان‌ها، درها باز می‌مانند، دوربین‌های امنیتی خراب می‌شوند و مقامات گاهی اوقات متوجه مفقود شدن زندانی برای ساعت‌ها نمی‌شوند.

 ه) زیرساخت‌های در حال فرو ریختن: نگاهی به داخل زندان فدرال «متروپولیتن» در «منهتن»، جایی که «جفری اپستین» در آن خودکشی کرده و جان خود را از دست داد، شرایط نامطلوب و ناایمنی از جمله سقوط بتن، دمای پایین، سلول‌های تخریب شده و لوله‌های شکسته را نشان می‌دهند.

خودکشی «اپستین» در زندان‌های آمریکا یک مورد منحصر به فرد نبود بلکه نشانه ای از بحرانی عمیق در سیستم زندان های فدرال آمریکا محسوب می‌شود.

اما این پایان ماجرا نبود؛ گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که یک مقام بلندپایه زندان‌های فدرال آمریکا به‌رغم شکایت‌های متعدد علیه وی مبنی بر ادعاهایی مبنی بر ضرب و شتم زندانیان در اواسط دهه 1990 هنگام عضویت در یک باند نگهبانی خشن و نژادپرستانه به نام «کاوبوی‌ها» بود، مکررا ارتقا درجه یافت.

«توماس رِی هینکل»، یکی از مقامات بلندپایه اداره زندان‌های فدرال، برای بازگرداندن نظم به زندان زنان «دوبلین» که در پی انتشار یک رسوایی اسفناک خبرساز شده بود، فرستاده شد.

منتقدان می‌گویند که انتخاب «هینکل» پس از گزارش‌های متعدد درباره تجاوز و سوءاستفاده جنسی وی علیه زندانیان، ریاکاری سازمان زندان‌های فدرال آمریکاست که وعده پایان دادن به فرهنگ توهین آمیز و سمی خود را داده است.

 دستکم سه زندانی که همگی سیاه‌پوست هستند، «هینکل» را متهم کرده‌اند که در سال‌های 1995 و 1996 در ندامتگاه فدرال «فلورانس» ایالت «کلرادو» آنان را کتک زده است.

 در سال‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از ضرب و شتم زندانیان، توهین نژادپرستانه به زندانیان، تجاوز جنسی به زندانیان توسط «هینکل» منتشر شده اند.

«هینکل» در حالی مرتبا ارتقا درجه یافت که دستکم 11 نفر از باند «کابوی‌ها» به جنایت‌های فدرال متهم شدند.

وی همچنین در ماه مارس به تلاش برای ساکت کردن یک افشاگر متهم شد.

بررسی‌های «آسوشیتدپرس» درباره بزرگ ترین آژانس اجرای قانون وزارت دادگستری با بیش از 30 هزار کارمند، 158 هزار زندانی و بودجه سالانه حدود 8 میلیارد ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *