رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران مراقبت‌های پزشکی و درمانی در زندان‌های پرازدحام آمریکا

8:42 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۳۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تاکنون گزارش‌های متعددی درباره اهمال پزشکی در زندان‌های آمریکا منتشر شده است.

خبرگزاری میزان – بحران مراقبت‌های پزشکی و درمانی در زندان‌های پر ازدحام آمریکا مرگ زندانیان بیمار را در پی دارد.

به گزارش «گاردین»، یک زندانی سیاهپوست 51 ساله مبتلا به دیابت پس از بی توجهی مقام‌های زندانی در «لس آنجلس» در ایالت «کالیفرنیا» به درخواست وی برای دریافت انسولین، جان خود را از دست داد.

سوابق پزشکی زندانی مذکور نشان می‌دهد که وی از 15 سالگی به انسولین وابسته بود و در روز مرگ، قند خونش به شکل خطرناکی پایین بوده است.

ارائه دیرهنگام دارو به این زندانی، بالا رفتن سریع قند خون وی و در نهایت تشنج و حمله قلبی منجر به مرگ را در پی داشت.

پزشکی قانونی نیز علت مرگ وی را طبیعی و به دلیل بیماری قلبی و دیابت اعلام کرد.

خانواده زندانی مذکور بر این باورند که مقام‌های زندان در دوره حبس از توجه به نیاز پزشکی وی امتناع کرده اند.

بررسی یک کمیته ایالتی نیز نشان داد که کارکنانی که هنگام بروز مشکل بالای سر او حاضر شدند، آموزش مناسبی ندیده بودند و دستگاه‌های پزشکی ناکارآمدی در اختیار داشتند.

منتقدان سیستم زندان‌های آمریکا می‌گویند که مرگ این زندانی غم انگیز اما به دلیل ناکافی بودن مراقبت‌های پزشکی در زندان‌های این کشور که در سال‌های اخیر بحران‌ها و رسوایی‌های متعددی را تجربه کرد، قابل پیش بینی بود.

آن‌ها تاکید دارند که حتی در ایالت‌هایی که مدعی تغییرات مهم در سیستم زندان‌ها هستند، نیز اهمال پزشکی در زندان ادامه دارد و مشکلات جدی را رقم می‌زند.

یک وکیل در این رابطه گفت: افراد در زندان از حق درمان برخوردارند اما مسئولان و مقام‌های زندان‌ها از ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به آن‌ها خودداری می‌کنند، زیرا به این افراد به عنوان بیمار نگاه نمی‌کنند و آن‌ها را مجرم و زندانی می‌دانند.

منتقدان سیستم‌های زندان‌های آمریکا می‌گویند که فاجعه شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا مشکل مجزایی نیست بلکه نشانه ای از بی توجهی طولانی مدت به سلامت زندانیان است؛ در زندانی که زندانی مورد بحث به دلیل عدم دریافت انسولین جان خود را از دست داد، پنج زندانی جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند.

ضمن این که این زندان دو بار به دلیل تخلفات جدی و عمدی مربوط به کرونا جریمه شد.

تاخیرهای مرگبار در ارائه مراقبت‌های پزشکی ضعیف در زندان‌های آمریکا یک مشکل مزمن در سراسر این کشور است که 2 میلیون زندانی را در خود جای داده است.

سالانه هزاران زندانی آمریکایی جان خود را در این مراکز از دست می‌دهند.

تحقیقات اخیر اداره ایالتی بازرسی زندان‌ها، تاخیرهای قابل توجه و مرگباری را در تشخیص و درمان سرطان در زندان‌های سراسر آمریکا کشف کرد.

در گزارشی در سال 2020 آمده است که یک سوم افرادی که در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، جوان‌تر از 55 سال هستند؛ بسیاری از آن‌ها از بیماری‌های درمان‌نشده یا بد درمان شده رنج می‌برند؛ و سیستم مراقبت‌های بهداشتی زندان اغلب تصمیم می‌گیرد که درمان‌های رایج از نظر پزشکی ضروری نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *