گزارش نیویورک تایمز از مرگ و میر در زندان‎های آمریکا

12:11 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۳۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا مهم ترین مراکز نقض حقوق بشر در این کشور مدعی پیشگامی در موضوع حقوق بشر در جهان هستند.

خبرگزاری میزان – مجازات حبس در آمریکا برای تعداد فزاینده ای از شهروندان این کشور معادل مجازات مرگ است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، جمعیت زندان‌های آمریکا در حالی به بالاترین میزان خود در یک دهه گذشته رسیده است که مجازات حبس برای زندانیان در این کشور معادل مجازات مرگ است.

نرخ مرگ و میر در زندان‌های آمریکا بسیار بالاتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی این کشور منعکس شده است.

فقط در زندان «هیوستون» در ایالت «تگزاس» در سال جاری 24 نفر جان خود را از دست دادند؛ این در حالی رخ می‌دهد که جمعیت زندان‌های «هیوستون» به بالاترین میزان در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

آن چه سبب شده تا زندان‌های این شهر بسیار مورد توجه قرار بگیرند، این است که «هیوستون» تنها شهری است که در آن زندان‌ها مرگبارتر شده‌اند.

مرگ و میر در زندان های شهرهای سراسر کشور، از جمله «نیویورک»، «اوکلاهما سیتی»، «سیاتل»، «پیتسبورگ» و «لوئیزویل»، ... افزایش یافته اند؛ «کالیفرنیا»، «تگزاس» و «جورجیا» نیز افزایش مرگ و میر در سراسر ایالت را ثبت کرده اند.

کرونا تنها بخشی از افزایش تلفات را تشکیل می‌دهد؛ خودکشی و مصرف بیش از حد و کُشنده مواد مخدر نیز در برخی نقاط افزایش یافته است.

مقامات زندان عوامل متعددی از جمله ازدحام جمعیت، کمبود کارکنان، مسائل بهداشت روانی تشدید شده به دلیل شیوع کرونا و تغییر کاربری تخت‌ها در سلول‌های انفرادی را که زمانی برای منزوی کردن زندانیان خشن در دسترس بود، دلیل افزایش نرخ مرگ و میر می‌دانند.

همزمان زندان‌ها در بسیاری از موارد حداقل استانداردهای ایمنی را نقض یا از ارائه مراقبت‌های پزشکی و روانی کافی برای زندانیان خود که حدود دو سوم آن‌ها در انتظار محاکمه هستند و بی گناه فرض می‌شوند، کوتاهی کرده اند.

گزارش‌های متعددی در این زمینه منتشر شده است؛ از زنجیر شدن زندانیان مبتلا به بیماری روانی به صندلی برای چند روز تا حبس موقت زندانیان در سلول‌های فاقد امکانات اولیه.

در عین حال همه توجه‌ها در موضوع زندان‌ها در آمریکا اخیرا متوجه زندان «ریکرز» شده است که گزارش‌های متعددی از خودکشی و خشونت‌های کنترل نشده در آن منتشر شده است.

اما نشانه‌هایی از یک بحران گسترده تر در زندان‌های آمریکا وجود دارد که ابعاد آن هنوز شناخته نشده اند؛ وزارت دادگستری آمریکا نتوانسته است به دستور کنگره در سال 2013 مبنی بر شمارش جامع همه مرگ‌ها در بازداشتگاه و زندان‌ها عمل کند و در یک مقطع اذعان کرد که سیستم جدیدش تنها 39 درصد از مرگ‌ها را در زندان‌های محلی ثبت کرده است.

 جدیدترین ارقام ملی موجود از سال 2019، نشان می‌دهد که مرگ و میر در زندان‌های آمریکا حتی قبل از شیوع کرونا در حال افزایش بوده است.

 از سال 2000 تا 2019، سرانه مرگ و میر در زندان با 11 درصد افزایش به 167 نفر به ازای هر 100 هزار زندانی رسید.

در سال 2019، خودکشی عامل اصلی مرگ بود؛ نرخ خودکشی در زندان‌های آمریکا در حال حاضر بیش از 200 نفر به ازای هر 100 هزار زندانی است.

زنان زندانی به تنهایی در سلول‌های خود زایمان می‌کنند؛ تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل بالاترین آمار ثبت شده است؛ دست‌کم ده‌ها نفر از کسانی که امسال جان باختند، در دهه‌های 20، 30 یا 40 سالگی بودند؛ خشونت در زندان‌های آمریکا به دلیل کمبود پرسنل به شدت افزایش یافته است؛ به مشکلات روانی و روحی زندانیان هیچ توجهی نمی‌شود.

این در حالیست که زندان‌های آمریکا سیستم نظارتی گسترده‌ای ندارند.

ازدحام جمعیت در زندان‌ها نیز تا حدودی به دلیل مشکلات معوقه دادگاه‌ها ناشی از شیوع کروناست که سبب شده جلسات و محاکمه‌ها کند یا متوقف شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *