آمار صعودی مرگ و میر در زندان‌های آمریکا

9:23 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۷۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار مرگ و میر در زندان‌های آمریکا همچنان در حال افزایش است به گونه‌ای که برای بسیاری از افراد ورود به زندان نوعی حکم اعدام به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - زندان برای تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها به نوعی حکم اعدام به شمار می‎رود؛ به عنوان مثال در زندان هیوستون، جایی که جمعیت آن به بالاترین حد خود در یک دهه اخیر رسیده، تنها در سال جاری میلادی 24 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از نیمی از آنها سابقه مشکلات روانی داشتند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، اما هیوستون که تعداد زندان‌های آن به بالاترین میزان جمعیت در بیش از یک دهه گذشته رسیده است، تنها شهری نیست که زندان‌ها در آن مرگبارتر شده‌اند. مرگ و میر در شهرهای سراسر آمریکا از جمله نیویورک، اوکلاهاما سیتی، سیاتل، پیتسبورگ و لوئیزویل و کیو افزایش یافته است.

کالیفرنیا، تگزاس و جورجیا نیز افزایش مرگ و میر را در سراسر ایالت ثبت کرده‌‎اند؛ کرونا تنها بخشی از افزایش تلفات را تشکیل می‌دهد؛ خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر و اوردوز نیز در برخی نقاط افزایش یافته است.

مقامات زندان‌ها عوامل متعددی از جمله ازدحام جمعیت، کمبود کارکنان، مسائل بهداشت روانی تشدید شده به دلیل همه‌گیری و تغییر کاربری تخت‌ها در سلول‌های انفرادی را که زمانی برای منزوی کردن زندانیان خشن در دسترس بود، مقصر می‌دانند که اکنون باید برای قرنطینه بیماران استفاده شود.

اما زندان‌های آمریکا همچنین در بسیاری از موارد حداقل استانداردهای ایمنی را نقض کرده‌اند یا از ارائه مراقبت‌های پزشکی و روانی کافی برای زندانیان خود کوتاهی کرده‌اند، که حدود دو سوم از آنها در انتظار محاکمه هستند و بیگناه به شمار می‌روند.

اما نشانه‌هایی از یک بحران بسیار گسترده تر وجود دارد که ابعاد آن هنوز به طور کامل شناخته نشده است؛ وزارت دادگستری آمریکا نتوانست به دستور کنگره این کشور در سال 2013 مبنی بر شمارش جامع همه مرگ‌ها در بازداشتگاه عمل کند، و در یک مقطع اذعان کرد که سیستم جدیدش تنها 39 درصد از مرگ‌ها را در زندان‌های محلی ثبت کرده است.

جدیدترین ارقام ملی موجود، از سال 2019، نشان می‌دهد که مرگ و میر در زندان‌های آمریکا حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در حال افزایش بوده است؛ از سال 2000 تا 2019، سرانه مرگ و میر در زندان‌های آمریکا با 11 درصد افزایش به 167 در هر 11 هزار نفر رسید.

در سال 2019، خودکشی عامل اصلی مرگ بود و تعداد مرگ‌و‌میر ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل بالاترین آمار ثبت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *