رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پروژه آبرسانی به شهر سنندج در آستانه بهره‌برداری

14:33 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۵۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در راستاي تأمين آب شرب مطمئن و پايدار مردم شهر سنندج، پروژه آبرسانی به تصفیه‌خانه این شهر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری میزان-  مجری طرح آبرسانی به شهر سنندج در شرکت آب و نیروی ایران، هدف از اجراي اين پروژه را تامین 57 میلیون متر‌مکعب برای تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و پیش‌بینی آب شرب پایدار و با کیفیت جهت پاسخگويي به نياز جمعیتی معادل 700 هزار نفر از مردم این شهر در افق سال 1425 عنوان کرد و گفت: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی ارکان طرح، برای بهبود کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج در مدت کمتر از دو سال به مرحله بهره‌برداری رسید تا جمعیت 500 هزار نفری شهر از این آب با کیفیت بهره‌مند شوند.

"حبیب اله علی اصغری" افزود: طبق آزمایش‌های انجام شده، پارامترهای مؤثر در کیفیت آب شرب این شهر شامل شاخص‌های فیزیکی اعم از بو، مزه و طعم به طور متوسط تا 80 درصد بهبود یافته که این امر باعث رضایتمندی جمعیت مصرف کننده خواهد شد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، این پروژه از میانه مسیر 88 کیلومتری از سد آزاد به سد قوچم و با لوله‌های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلیمتر به طول 27 کیلومتر منشعب شده که با این حساب طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ 480 متر است.

این پروژه آبرسانی با هدف کلی تأمین آب شرب شهرهای سنندج، قروه و دهگلان و همچنین آب کشاورزی اراضی و باغات مسیر سامانه آبرسانی و محدوده مخازن سدهای آزاد و قوچم به میزان 4300 هکتار اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

پایان عملیات اجرایی خط آبرسانی به همدان

این طرح از بهمن سال 1399 شروع و در مدت کمتر از دو سال توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مهندسین مشاور آبان پژوه و قرارگاه خاتم‌الانبیا - مؤسسه اروندان و مشارکت تارا - معتبر و با بودجه 850 میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری این پروژه با بهره‌گیری از پتانسیل‌های داخلی به طور کامل توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی و همچنین تولیدات کارخانه‌های داخلی انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *