تکمیل اولین پروژه قطار سریع‌السیر کشور تا 5 سال آینده/ ساخت سکوهای نفتی فشارزا در جزیره «صدرا»

14:31 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۷۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در رابطه با ساخت و تکمیل اولین قطار سریع‌السیر کشور گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران برای اولین بار در کشور در حال اجرا است و تا 5 سال آینده تکمیل می‌شود.

خبرگزاری میزان _ سردار سید حسین هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ضمن تسلیت درگذشت فرمانده سابق قرارگاه سازندگی، رستم قاسمی گفت: از برگ‌های زرین دوران فرماندهی رستم قاسمی توسعه فازهای پارس جنوبی، آغاز به کار پالایشگاه ستاره خلیج فارس، احداث فاز یک بندر شهید بهشتی، احداث راه آهن بم-زاهدان، احداث پل طبقاتی صدر، خط ۷ متروی تهران و خط ۲ متروی مشهد و خط انتقال قم بخشی از ده‌ها و صدها پروژه ایشان بوده است.

اجرای 50 پروژه در 50 هفته

وی در رابطه با عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اعلام کرد: در حوزه فعالیت‌های اخیر قرارگاه اجرای طرح 5۰ در ۵۰ در سال گذشته بوده است، یعنی در ۵۰ هفته ۵۰ ابرپروژه به بهره‌برداری برسد و می‌توان گفت از این تعداد پروژه ۲۵ طرح به صورت کامل و یا فازی انجام شده است.

سردار هوش السادات اظهار کرد: می‌توان گفت یکی از این ۵۰ پروژه اجرای و تکمیل طرح آبرسانی شهر تهران بوده است که اگر این طرح اجرا نشده بود پایتخت هم همانند همدان با بی آبی رو به رو می‌شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از همایش دو روزه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه خبر داد و گفت: این همایش با هدف تببین نقش و جایگاه قرارگاه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

کشتی افراماکس در مسیر عسلویه

 وی همچنین درباره ساخت کشتی‌های افراماکس در جزیره صدرا اعلام کرد: کشتی دوم مرداد امسال تحویل کارفرما خواهد شد و تا چند روز آینده به سمت عسلویه برای بارگیری می‌رود و کشتی سوم هم تا سه ماه آینده عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد و همچنین دو فروند کشتی اقیانوس پیما برای تعمیر وارد جزیره صدرا شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اضافه کرد: در شرکت صدرا ساخت جرثقیل دروازه‌ای آغاز شده است و تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود این جرثقیل اشغال حوضچه خشک را به حداقل می‌رساند.

تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران تا 5 سال آینده

وی در رابطه با موضوع ساخت و تامین مالی قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران گفت: این پروژه سریع‌السیر ریلی برای اولین بار در کشور در حال اجرا است و عمده زیرسازی مسیر از اصفهان تا قم و تهران انجام شده است.

سردار هوش‌السادات افزود: این مسیر ریلی فاینانس چین دارد که طراحی مسیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت بود اما برنامه ریزی کرده‌ایم سرعت طرح در این پروژه به 350 کیلومتر بر ساعت برسد و این پروژه تا 5 سال آینده تکمیل خواهد شد.

خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در 3 کشور عراق، سوریه و ونزوئلا

 وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با ورود قرارگاه به پروژه‌های بین المللی گفت: در حال حاضر در کشور عراق فعال هستیم در سوریه هم برخی خدمات فنی و مهندسی در حال انجام است.

سردار هوش السادات گفت: در ونزوئلا خدمات فنی و مهندسی در حال انجام داریم همچنین مذاکراتی برای اجرای پروژه‌های نفتی در ونزوئلا در حال انجام است.

سردار هوش‌السادات با بیان اینکه قرارگاه خاتم در حال بررسی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، گفت: برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) مذاکراتی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام داده‌ایم.

استفاده از 60 دوربین برای مانتیورینگ 60 مگاپروژه فعال

وی با اشاره به راه‌اندازی و رونمایی از مرکز مانیتورینگ و کنترل پروژه فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از سال گذشته اظهار کرد: در این مرکز ۶۰ دوربین در ۶۰ مگا پروژه فعلاً فعال است و در آینده نزدیک در ۴۰ مگا پروژه دیگر نیز این دوربین‌ها فعال خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: این قرارگاه ۱۸۱ گواهینامه استاندارد و گواهینامه مختلف دیگر دارد و ۶۱ درصد از ظرفیت پروژه‌های قرارگاه در مناطق مرزی و محروم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *