افزایش مجدد حملات به مراکز پناهجویی در آلمان

11:45 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۲۳۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حملات به مراکز پناهجویی در آلمان طی ماه‌های اخیر بار دیگر افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - تعداد حملاتی که اردوگاه‌های پناهجویان را در آلمان هدف قرار می‌دهند، در حال افزایش است.

به گزارش نشریه «لوموند»،  در 9 ماهه نخست سال 2022، وزارت کشور آلمان 65 حمله از این دست را ثبت کرد که تقریبا به اندازه تمامی حملات در سال 2021 بود.

در تمامی طول سال 2021 حدود 70 حمله به مراکز پناهجویی در آلمان صورت گرفته است.

این ارقام که در اوایل ماه نوامبر منتشر شد، هنوز کمتر از آمار ثبت شده در طول بحران مهاجرت 2015-2016 است، دوره‌ای دو ساله که در آن دو هزار و 35 حمله به مسکن پناهجویان و پناهندگان در این کشور ثبت شد.

اما با این وجود، فراتر از آمارهای خام، عوامل متعددی ناظران حقوق بشری را نگران کرده است.

نخست ماهیت این حملات است که موجب نگرانی می‌شود؛ در نیمه دوم اکتبر، سه خوابگاه پناهجویان در آلمان به آتش کشیده شد، در 19 اکتبر، در شمال آلمان، آتش‌سوزی پناهگاهی که توسط صلیب سرخ اداره می‌شد را به طور کامل ویران کرد، در 23 اکتبر، اردوگاهی در شهر «بایرن» به آتش کشیده شد.

در حالی که تحقیقات هنوز در جریان است، اما تردیدی وجود ندارد که علت آتش‌سوزی چه چیزی بوده است؛ یک حزب راست افراطی در آلمان تجمعی را در پایان اکتبر در اعتراض به بازگشایی مرکز پناهجویی ترتیب داده بود.

یکی از نمایندگان در این تجمع اعتراضی گفت که آنها اسکان پناهجویان در یک هتل سابق را «غیرقابل قبول» می‌دانند و معتقدند که این افراد باید «در کانتینرهایی که در پارکها نصب شده اند» بمانند.

«اولریکه زیمن کاتز»، رئیس شورای پناهندگان در یکی از ایالت‌های آلمان که در آنها اردوگاه پناهجویان آتش گرفته، در این باره می‌گوید: آتش‌سوزی در اردوگاه‌های پناهندگان هنوز استثناست، اما رویدادها نشان می‌دهد که جوّ در ماه‌های اخیر بسیار متشنج تر شده است.

علاوه بر این گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر آزارها و حملات علیه پناهجویان در خیابان‌ها نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *