تاثیر گذشته استعماری آلمان بر زندگی مردم کامرون

11:54 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۶۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشورهای اروپایی همواره در تلاش هستند تا به روش‌های مختلف گذشته استعماری خود را به خصوص در آفریقا از ذهن‌ها پاک کنند.

خبرگزاری میزان - یک مقام ارشد آلمانی در مورد ضرورت پرداختن این کشور به گذشته استعماری و سوء استفاده‌ کننده خود در «کامرون»، مستعمره آلمان بین سال‌های 1884 و 1919، و دیگر مستعمرات سابق این کشور، سخنرانی کرد.

به گزارش لوکال، «کاتیا کیول»، مقام ارشد آلمان اذعان کرد: در آلمان، دوره استعمار را برای مدت طولانی یا کم اهمیت جلوه دادیم یا نادیده گرفتیم؛ به عنوان یک جامعه، به عنوان یک دولت، و همچنین به عنوان وزارت خارجه فدرال اجازه دهید این را کاملاً صریح بیان کنم؛ استعمار اروپایی یک سیستم ناعادلانه بود.

«کیول» این اظهارات خود را در جریان سفر اخیر به «کامرون» مطرح کرده و افزود: استعمار منجر به رنج غیرقابل تصوری شد؛ زندگی بسیاری از مردم آفریقا را نابود کرد.

آلمان در جولای سال 1884 کامرون را ضمیمه خود کرد و تا فوریه 1916 آن را اداره کرد؛ این دوره به طور گسترده در تاریخ‌نگاری کامرون و همچنین برنامه درسی مدارس کامرون مورد بررسی قرار گرفته است، اما کامرون به ندرت در بحث‌های مربوط به مسئولیت و بازپرداخت در تاریخ استعماری آلمان شنیده شده است.

استعمار آلمان در مدارس کامرون

مطالعه تاریخ کامرون از زمان استقلال یک اولویت ملی بوده است؛ بخش قابل توجهی از این زمینه، تجربه استعماری آن است. دامنه و توالی ممکن است با توجه به سطح تحصیل متفاوت باشد، اما تمرکز به طور قابل توجهی از آموزش ابتدایی تا متوسطه تغییر نکرده است. دپارتمان‌های تاریخ دانشگاه نیز بر آموزش تاریخ استعماری کامرون با محتوایی شبیه به مدارس متوسطه تأکید دارند.

«کیول» در سفر اخیر خود به کامرون با «جوزف دیون نگوت»، نخست وزیر کامرون، در مورد چشم انداز بازگرداندن آثاری که در دوران استعمار از کامرون خارج شده بودند، گفتگو کرد.

او دولت آلمان را متعهد کرد که «با این فصل از تاریخ خود روبرو شود و به کاستی‌های مقابله با آن پایان دهد».

سخنرانی این مقام برلین در پی امتناع آلمان در ماه سپتامبر از مذاکره مجدد در مورد معامله غرامت مربوط به جنایاتی که اکنون توسط آلمان به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخته شده است، انجام شد که در طول استعمار آلمان در نامیبیا بین سال‎های 1885 و 1919 علیه مردم «هررو و ناما» انجام شد.

اگر دولت آلمان در مورد حسابرسی با گذشته استعماری خود جدی است، باید در رویکرد خود در مورد غرامت به کامرون تجدید نظر و بررسی کند که چگونه گذشته استعماری خود بر نژادپرستی در آلمان امروز تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان کامرون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *