ثبت صدها مورد اقدامات ضد اسلامی و حملات علیه مسلمانان در آلمان

15:46 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۰۷۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گروه‌های افراط‌گرای آلمانی از بحران‌‎های داخلی به عنوان بهانه‌ای برای حملات علیه مسلمانان استفاده می‌کنند.

خبرگزاری میزان – گروه‌های راست‌گرای افراطی آلمان از بحران‌های داخلی در این کشور برای تحریک و برانگیختن حملات علیه مسلمانان سوء استفاده می‌‎کنند.

به گزارش «تی‌آر‌تی»، یک سازمان ضد تبعیض آلمانی می‌گوید که این کشور شاهد افزایش حملات ضد مسلمانان بوده، زیرا گروه‌های راست افراطی تلاش می‌کنند از بحران‌های داخلی برای برانگیختن نفرت علیه اقلیت‌ها و به‌خصوص مسلمانان سوء‌استفاده کنند.

«سلیمان دمیر»، مدیر پروژه در یک گروه ضد تبعیض آلمانی، می‌گوید: آمار قطعا افزایش یافته است، به ویژه برای زنانی که روسری به سر دارند.

وی افزود: ما همچنین به طور فزاینده‌ای در جامعه خود می‌بینیم که نه تنها مردان، بلکه زنان با حجاب نیز در معرض حملات فیزیکی بسیار بیشتری قرار می‌گیرند و این امر در واقع طی سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

«دمیر» هشدار داد که گروه‌های راست افراطی در تلاش هستند تا از بحران‌های اقتصادی و انرژی جاری در این کشور برای برانگیختن ترس و نفرت علیه اقلیت‌ها و مسلمانان سوء استفاده کنند.

به گفته وی، به تصویر کشیدن اقلیت‌ها به‌عنوان عامل مشکلات سیاسی یا اقتصادی در آلمان آسان است، و گروه‌های راست افراطی طبیعتا از این روش استفاده می‌کنند تا اینگونه جلوه دهند که اقلیت‌ها مقصر بحران بزرگ اقتصادی اخیر در این کشور هستند.

عدم گزارش دادن جنایات

مقامات آلمانی در سال 2021 دستکم 662 جنایت اسلام هراسی را ثبت کردند که شامل بیش از 46 حمله به مساجد و مجروح شدن 17 نفر بود.

در طول شش ماه نخست سال 2022، مقامات آلمانی 152 حمله اسلام هراسی را ثبت کردند که طی آنها دستکم هفت نفر زخمی شدند.

این اعداد ممکن است منعکس کننده ارقام واقعی نباشند، زیرا بسیاری از مسلمانان چنین حوادثی را به پلیس گزارش نمی‌دهند.

گاهی اوقات آنها احساس می‌کنند که شنیده یا دیده نمی‌شوند و به همین دلیل است که می‌گویند «چرا باید حملات علیه خود را گزارش کنیم وقتی که هیچ عواقبی برای عاملان این حملات وجود ندارد؟»

برای مسلمانان و اقلیت‌ها مهم است که از نظر سیاسی برای تقویت دموکراسی و مقابله با ظهور راست افراطی فعال باشند.

آلمان با جمعیت بیش از 84 میلیون نفر پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان اروپای غربی را دارد.

افزایش خصومت و نژادپرستی علیه مسلمانان

برآوردهای انجام شده نشان می‌‎دهد که خصومت علیه مسلمانان در جامعه آلمان در حال افزایش است؛ با این وجود نیروهای پلیس این کشور که برای بسیاری از موضوعات آموزش‌‌های لازم را می‌بینند، برای مقابله با جنایات علیه مسلمانان و حملات ضد اسلامی آموزش داده نمی‌شوند.

این کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده است که تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی که از بحران پناهجویان سوء استفاده کرده‌اند و سعی در ایجاد ترس از مهاجران داشته‌اند، به این امر دامن زده است.

این نژادپرستی و تبعیض در بخش‌های مختلف جامعه آلمان قابل مشاهده است؛ بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از سوی محققان، در آلمان کارفرمایان به درخواست‌های شغلی 75 درصد از زنان مسلمان با حجاب پاسخی ندادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *