سازمان ملل: پرونده شیرین ابوعاقله نیازمند بررسی همه‌جانبه است

9:24 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۳۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل می‌گوید که پرونده شهادت شیرین ابوعاقله نیازمند بررسی همه‌جانبه است.

خبرگزاری میزان – سازمان ملل بر ضرورت تحقیق درباره نحوه شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره، تاکید کرد.

به گزارش «الجزیره»، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: پرونده شرین ابوعقله نیازمند بررسی همه‌جانبه است و ما از هر تلاشی در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا در پی فشارهای متعدد ناچار شد تحقیقات جدیدی را در مورد قتل خبرنگار فلسطینی الجزیره به دست رژیم صهیونیستی آغاز کند.

با این وجود تصمیم آمریکا با مخالفت و واکنش شدید رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر انجام تحقیقات در مورد قتل «ابوعاقله» ضمن توصیف این تحقیقات به عنوان «مداخله در امور داخلی اسرائیل»، ادعا کرد: برای آمریکایی‌ها روشن خواهد شد که ما پشت سر سربازان ارتش هستیم و با هیچ خارجی برای تحقیق و بررسی همکاری نخواهیم کرد.

همچنین «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی این تصمیم آمریکا گفت: سربازان اسرائیلی توسط اف‌بی‌آی یا هیچ کشور یا نهاد خارجی دیگری، هر چند دوستانه باشد، مورد بازرسی قرار نخواهند گرفت و اسرائیل اعتراض شدید خود را به دنبال گزارش‌های رسانه‌ای در این باره، به آمریکا منتقل کرده است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا و وزارت دادگستری از اظهارنظر درباره این اظهارات «لاپید» خودداری کرده‌اند.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: از اسرائیل می‌خواهیم قوانین تعامل خود را بازنگری کند تا از تراژدی مشابه قتل شرین ابوعاقله جلوگیری کند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این نتایج تحقیقات ادعایی خود را درباره «شیرین ابوعاقله»، که ۱۱ می گذشته، در اردوگاه آوارگان «جنین» در کرانه شمال باختری به شهادت رسید، منتشر کرد.

بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‎کند که احتمال زیادی وجود دارد که شیرین ابوعاقله «به اشتباه» توسط نیروهای این رژیم مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد، نیروهایی که در جریان عملیات در اردوگاه «جنین» به سمت مظنونانی که فلسطینی معرفی شده بودند تیراندازی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *