تاکید امیرعبداللهیان بر بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی

8:36 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۲۳۶
نشست هم اندیشی و تبادل نظر وزیر امورخارجه کشورمان با روسا و نایب رئیسان گروه‌های دوستی مجلس شورای اسلامی با دیگر کشورها برگزار شد.

خبرگزاری میزان - بنا به دعوت «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه، نشست هم اندیشی و تبادل نظر وزیر امورخارجه با روسا و نایب رئیسان گروه‌های دوستی مجلس شورای اسلامی با دیگر کشورها، سه شنبه شب در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست، روسا و نایب رئیسان گروه‌های دوستی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء دیپلماسی پارلمانی و استفاده از ظرفیت بالای آن در پیشبرد سیاست خارجی کشور، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی خود در این زمینه و نیز دیگر موضوعات با اهمیت مرتبط با سیاست و روابط خارجی پرداخته و بر تعامل و هم افزایی بیشتر بین مجلس شورای اسلامی و دستگاه دیپلماسی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه در این نشست پیشنهادات و راهکارهای  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گروه‌های دوستی - پارلمانی در خصوص ارتقاء دیپلماسی پارلمانی را سازنده و واجد اهمیت ارزیابی و بر لزوم تقویت تعامل مستمر و موثر وزارت امورخارجه و نمایندگان مجلس و اعضای انجمن‌های دوستی پارلمانی با هدف تقویت کنشگری دیپلماسی پارلمانی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

«امیرعبداللهیان» همچنین در این نشست با تحلیل تحولات سیاسی بین المللی جاری و اشاره به فشار فزاینده و اعمال تحریم‌ها و دور تازه دسیسه پیچیده آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در جهت خنثی سازی این روند را تشریح نموده، خواستار بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در این راستا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *