رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: مجاری رسمی بهترین مسیر برای رفع سوءتفاهمات ایران و جمهوری آذربایجان است

21:51 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۱۴۲
وزیر امور خارجه گفت که مجاری رسمی و دیپلماتیک بهترین مسیر برای رفع سوتفاهمات و اختلاف نظرها بین ایران و جمهوری آذربایجان است.

خبرگزاری میزان - در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، اهم موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترك مورد گفت‎و‌گو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این مکالمه تلفنی امیرعبداللهیان ضمن ابراز نارضایتی از برخی اظهارات غیر واقع بینانه مطرح شده در روزهای اخیر، رعایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها را یک اصل مهم و اساسی برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان مجاری رسمی و دیپلماتیک را بهترین مسیر برای رفع سوتفاهمات و اختلاف نظرها دانست و تاکید کرد مطرح کردن این گونه موضوعات در رسانه‎ها نه تنها کمکی به حل مسئله نمی‎کند بلکه زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می آورد.

در این گفت‎وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان از همتای آذری خود جهت مشارکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۳+۳ در تهران بعنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه از طریق راهکار دیپلماسی دعوت بعمل آورد.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‎و‎گوی تلفنی، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفت‎و‎گوها و تماس‎های میان مقامات تهران و باکو را مثبت ارزیابی کرد و بر آمادگی جمهوری آذربایجان جهت تقویت روابط و رفع سوءتفاهم‌ها تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم تداوم و تقویت ارتباط میان بخش ها و نهادهای مختلف دو کشور به منظور تقویت روابط دوستانه و رفع سوء تفاهمات احتمالی تاکید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *