رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

المسیره: سازمان ملل با پوششی انسانی و سیاسی سیاست‌های تجاوزکارانه ائتلاف سعودی را بیان می‎کند

10:39 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۹۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی سال‌های اخیر تلاش‌ها برای ایجاد صلح در یمن از سوی طرف‌های مختلف و به خصوص سازمان ملل مختل شده است.

خبرگزاری میزان - بیش از 10 روز پس از آنکه صنعا خویشتنداری نشان داد و به دنبال صلح بود، به دلیل گستاخی تجاوزات آمریکا، عربستان و امارات به نیازها و حقوق مردم یمن، نیروهای متجاوز، سازمان ملل و جامعه جهانی همه درها را به روی دستیابی به صلحی عادلانه و شرافتمندانه بستند.

به گزارش «المسیره»، این در حالی است که میانجی سازمان ملل تبدیل به سخنگویی شده است که سیاست‌های تجاوزکارانه و استکباری ائتلاف سعودی را بیان می‎کند اما با پوششی انسانی و سیاسی که اوضاع را بیش از پیش وخیم می‌کند.

پیش از «شورای امنیت سازمان ملل»، میانجی سازمان ملل و جامعه جهانی با شهادت‌ها و اطلاع‌رسانی‌های دروغین که قرار است در حال حاضر از آن پرهیز شود، بازگشتند تا ائتلاف سعودی را از عواقب ناگوار در امان بدارند.

سازمان ملل در مورد موضوع یمن تلاش کرده تا هویت مجرم واقعی را پنهان کند؛ این نهاد با جلسه توجیهی فرستاده خود، مانور سیاسی و بشردوستانه‌ای را برای تغییر منطق و حقیقت انجام داد تا مطالبات مشروع و عادلانه مردم یمن را به شرایط غیرممکن تبدیل کند!

نماینده سازمان ملل در یک جلسه توجیهی خود در شورای امنیت مدعی شد: متأسفانه طرفین در مورد توسعه و گسترش حقیقت به توافق نرسیدند که این امر باعث ایجاد حالت عدم اطمینان و افزایش خطرات وقوع مجدد جنگ شد.

با این حال، وی دلایل مسدود شدن صلح را کتمان کرد که از جمله بارزترین آنها عدم تعهد کشورهای متجاوز به بازگشایی پروازها از فرودگاه صنعا به دو مقصد توافق شده و همچنین تداوم دزدی دریایی در کشتی‌های سوختی است و نفی پرداخت حقوق که شرط اصلی تمدید آتش‌بس بود.

میانجی سازمان ملل در چارچوب «تشریح اعلامیه جانبداری» با قدردانی از کشورهای متجاوز به یمن، چهره سیاسی و بشردوستانه جامعه بین‌المللی را با بی‌ملاحظگی پنهان و شرایط را برای مسیرهای صلح دستکاری کرد.

نماینده سازمان ملل ، بدون توجه به دزدی دریایی علیه کشتی‌های نفتی که هنوز در توقیف ائتلاف سعودی هستند، مدعی است که کشتی‌های سوختی یمن به طور منظم حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *