ثبت بیش از 600 مورد جنایت مرتبط با اسلام هراسی در آلمان

10:25 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۱۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام هراسی و نفرت پراکنی در جامعه آلمان همچنان در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان – مطالعه‌ای که به تازگی از سوی کارشناسان صورت گرفته، نشان می‌‎دهد نگرش‌های ضد مسلمانان و اسلام هراسی در آلمان روندی رو به افزایش دارد.

به گزارش «آناتولی»، بر اساس این مطالعه جدید، 29 درصد از شهروندان آلمانی محدودیت علیه اسلام و مسلمانان را گزارش داده‌اند.

محققان در گزارش خود گفتند: نگرش‌های منفی نسبت به اسلام در گروه‎های مورد بررسی در آلمان گسترده شده است.

با این وجود، افرادی که با مسلمانان ارتباط اجتماعی داشتند، تمایل کمتری به داشتن نگرش‌های ضد اسلامی از خود نشان داده‌اند.

این تحقیق خواستار اقدام قوی‌تر برای مقابله با نگرش‌های ضد مسلمانان  در همه گروه‌های جمعیتی، از طریق ترویج تماس‌های بین فرهنگی و اقدامات ضد تبعیض شده است.

آلمان کشوری با بیش از 84 میلیون جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد؛ طبق آمار رسمی، حدود 4.7 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

این کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام‌ هراسی بوده که توسط تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی که از بحران پناهجویان سوء استفاده کرده‌اند و سعی در ایجاد ترس از مهاجران داشته‌اند، دامن زده شده است.

مقامات آلمانی در سال 2021 دستکم 662 جنایت مرتبط با اسلام هراسی را ثبت کردند؛ بیش از 46 مسجد بین ژانویه تا دسامبر سال گذشته مورد حمله قرار گرفتند و دستکم 17 نفر به دلیل خشونت ضد مسلمانان زخمی شدند.

جامعه مسلمانان در اروپا از روند رو به افزایش اسلام هراسی و نفرت علیه مسلمانان در کشورهای غربی نگران است و از کشورهای اروپایی خواسته تا اقدامات خود را علیه جنایات ناشی از نفرت تشدید کنند.

مسلمانان در اروپا و آمریکای شمالی با نرخ بالایی از تبعیض و خصومت روبرو هستند؛ پیامدهای این تعصب بر نگرش‌های سیاسی مسلمانان کمتر روشن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *