تصویب پیش‌نویس قطعنامه تعیین عواقب تداوم نقض حقوق فلسطینیان

12:21 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۱۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک کمیته سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه رژیم صهیونیستی در موضوع ضایع شدن حقوق فلسطینیان با 98 رای موافق تصویب کرد.

خبرگزاری میزان - یک کمیته کلیدی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد که فوراً نظر خود را درباره عواقب حقوقی محروم کردن مردم فلسطین از حق تعیین سرنوشت در نتیجه اقدامات رژیم صهیونیستی از زمان جنگ 1967، صادر کند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، این اقدام به شدت مورد مخالفت رژیم صهیونیستی قرار گرفت و مدعی شد که این اقدام هر گونه امکان سازش با فلسطینی‌ها را از بین می‌برد.

رای کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل با 98 رای موافق همراه بود.

این قطعنامه اکنون برای رای‌گیری نهایی قبل از پایان سال به مجمع 193 عضوی ارجاع خواهد شد.

این پیش‌نویس به نقض حقوق فلسطینیان برای تعیین سرنوشتشان توسط رژیم صهیونیستی، از جمله با اشغال طولانی مدت، شهرک سازی و الحاق سرزمین فلسطین اشغالی از سال 1967، اقداماتی با هدف تغییر ترکیب جمعیتی، شخصیت و وضعیت قدس، و تصویب قوانین و اقدامات تبعیض آمیز مرتبط، اشاره کرده است.

این پیش‌نویس از دادگاه می‌خواهد در مورد اینکه چگونه این سیاست‌ها و عملکردهای رژیم صهیونیستی «بر وضعیت حقوقی اشغالگری تأثیر می‌گذارد و پیامدهای قانونی که از این وضعیت برای همه دولت‌ها و سازمان ملل ناشی می‌شود» نظر بدهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *