نتایج انتخابات میان دوره‎ای آمریکا/پیشتازی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و سنا

9:52 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۶۹۰
جمهوریخواهان پس از نزدیکی به کسب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا همچنان برای تصاحب اکثریت سنای این کشور تلاش می‌کنند.

خبرگزاری میزان – شمارش آرای انتخابات میاندوره ای 2022 آمریکا همچنان ادامه دارد و سرنوشت ادامه ریاست جمهوری «جو بایدن» در گرو این انتخابات قرار دارد.

به گزارش «رویترز»، براساس آخرین آمار اعلام شده از شمارش آرای انتخابات میاندوره ای آمریکا در صبح روز پنجشنبه، 19 آبان، جمهوریخواهان به کسب اکثریت در مجلس نمایندگان نزدیک تر شده اند.

بر اساس نتایج ثبت شده توسط «آسوشیتدپرس» دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در انتخابات سنا، به ترتیب 48 و 49کرسی و در انتخابات مجلس نمایندگان به ترتیب 184 و 207 کرسی کسب کرده اند.

تلاش دموکرات‌ها به عنوان حزب متبوع «بایدن» برای مقابله با «موج قرمز» جمهوریخواهان در مجلس سنا، وضعیت کرسی‌های سنای آمریکا تا این لحظه به تعادل نزدیک کرد.

بر اساس نتایج ثبت شده توسط «اِی بی سی» دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در مجلس سنا در شرایط برابر قرار دارند، اما جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان با کسب 211 کرسی از دموکرات‌ها که 197 کرسی کسب کرده اند، پیشی گرفتند.

بنیاد «ادیسون ریسرچ» پیش بینی کرد که جمهوریخواهان در نهایت دستکم 210 کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب می‌کنند که این رقم 8 کرسی کمتر از 218 کرسی مورد نیاز برای دور کردن دموکرات‌ها از در اختیار گرفتن اکثریت این مجلس و متوقف کردن برنامه‌های قانونی «جو بایدن» است.

بر اساس نتایج ثبت شده توسط «سی ان ان» دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در انتخابات سنا، به ترتیب 48 و 49کرسی و در انتخابات مجلس نمایندگان به ترتیب 191و 209 کرسی کسب کرده اند.

حتی اکثریت اندک در مجلس نمایندگان به جمهوریخواهان این امکان را می‌دهد تا سیاست‌های دوران باقی مانده ریاست جمهوری آمریکا را شکل دهند.

هنوز آرای 33 حوزه رقابت نمایندگان مجلس شمارش نشده است و این حوزه‌ها نقش نهایی را در نتیجه انتخابات میاندوره ای آمریکا خواهد داشت.

بر اساس نتایج ثبت شده توسط «فاکس نیوز»، رسانه جمهوریخواه آمریکا، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در انتخابات سنا، به ترتیب 48 و 49کرسی و در انتخابات مجلس نمایندگان به ترتیب 184 و 207 کرسی کسب کرده اند.

 سرنوشت انتخابات مجلس سنای آمریکا همچنان ابهام بیشتری دارد؛ نتایج شمارش آرا در «نوادا» و «آریزونا» که جمع آوری آرا در آن‌ها همچنان ادامه دارد، می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت سنای آمریکا داشته باشند.

باید توجه داشت که کنترل جمهوریخواهان بر سنا به آن‌ها این قدرت را می‌دهد که نامزدهای «بایدن» برای پست‌های قضایی و اداری را مسدود کنند.

بر اساس نتایج ثبت شده توسط «رویترز»، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در انتخابات سنا به صورت برابر 48 کرسی و در انتخابات مجلس نمایندگان به ترتیب 192و 210 کرسی کسب کرده اند.

دموکرات ها در حالی وارد انتخابات میاندوره ای شدند که «بایدن» با نرخ محبوبیت پایینی دست و پنجه نرم می کند؛ با وجود این دموکرات ها توانستند از شکست گسترده ای که جمهوریخواهان پیش بینی می کردند، اجتناب کنند.

بررسی ها نشان می دهند که رای دهندگان «بایدن» را به دلیل وجود شدیدترین تورم در 4 دهه اخیر مجازات می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *