انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا/رقابت دموکرات‎ها و جمهوریخواهان برای کسب اکثریت سنا و مجلس نمایندگان

16:41 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۷۹۱
انتخابات میان‌دوره‎‌ای کنگره آمریکا در سراسر این کشور آغاز شده است.

خبرگزاری میزان – انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 کنگره آمریکا که سرنوشت اکثریت مجلس نمایندگان و سنای این کشور را تعیین می‌کند، به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، اولین رای گیری در انتخابات میان دوره ای آمریکا آغاز شد که ترکیب کنگره بعدی و لحن را برای باقی‌مانده دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» در کاخ سفید تعیین می‌کند.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا تکلیف مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، 35 کرسی از مجموع 100 کرسی سنا (یک سوم) و همچنین 36 کرسی فرمانداری و مناصب محلی در این کشور را تعیین می‎‌کند.

در حال حاضر دموکرات‎های آمریکا اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را در دست دارند و جمهوری‌خواهان برای به دست آوردن اکثریت در مجلس نمایندگان به 5 کرسی و در مجلس سنا نیز به یک کرسی نیاز دارند.

بر اساس آماری که توسط پروژه انتخابات آمریکا در دانشگاه فلوریدا انجام شده است، بیش از 41 میلیون آمریکایی در حال حاضر در سراسر این کشور رای خود را، چه از طریق رای گیری پستی و چه از طریق نظرسنجی حضوری اولیه، به صندوق انداخته‎اند.

شرکت نظرسنجی «گالوپ» در اوایل این ماه گفت که 41 درصد از واجدین شرایط رای در آمریکا قصد دارند زودتر رای خود را به صندوق بیندازند، در حالی که این رقم در سال 2018 حدود 34 درصد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *