رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتخابات میاندوره‎ای آمریکا/سرنوشت کنترل کنگره در گروی آرای نوادا و آریزونا

11:08 - 20 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۹۹۲۰
سرنوشت کنترل کنگره آمریکا به دلیل ادامه رقابت در حوزه‌های کلیدی همچنان نامشخص است.

خبرگزاری میزان – شمارش آرای مربوط به انتخابات میاندوره 2022 آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش «رویترز»، سرنوشت کنترل کنگره آمریکا سه روز پس از آغاز فرآیند رای گیری در گروی شمارش آرای صدها هزار رای شمرده نشده در «آریزونا» و «نوادا» است؛ دو ایالتی که مقاماتش گفته اند که ممکن است شمارش آرای پستی تا هفته آینده طول بکشد.

امکان کسب اکثریت سنا برای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با شمارش آرای دو ایالت مذکور وجود دارد.

براساس گزارش «رویترز»، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان با کسب 48 کرسی در سنا شرایط برابری دارند اما جمهوریخواهان با کسی 211 کرسی از کرسی‌های مجلس نمایندگان از دموکرات‌‌ها که 197 کرسی در اختیار دارند، پیشی گرفته اند.

دموکرات‌ها برای حفظ قدرت «جو بایدن»، رئیس جمهور همقطار خود بر انتصابات قضایی باید اکثریت خود را بر سنا حفظ کنند.

این در حالی است که جمهوریخواهان به آرامی به خارج کردن مجلس نمایندگان آمریکا از کنترل دموکرات‌ها نزدیک می‌شوند؛ این امر به آنان حق وتوی «بایدن» بر برنامه قانون گذاری را می‌دهد، ضمن این که جمهوریخواهان با در دست داشتن کنترل مجلس نمایندگان می‌توانند تحقیقات درباره دولت او را آغاز کنند.

براساس گزارش «سی ان ان»، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به ترتیب 48 و 49 کرسی در سنا کسب کرده اند اما جمهوریخواهان با کسی 211 کرسی از کرسی‌های مجلس نمایندگان از دموکرات‌‌ها که 198 کرسی در اختیار دارند، پیشی گرفته اند.

 بنیاد «ادیسون ریسرچ» اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که جمهوری خواهان حداقل 211 کرسی از 218 کرسی مجلس را به دست آوردند، در حالی که دموکرات‌ها 197 کرسی را به دست آورده بودند.

براساس گزارش «فاکس نیوز»، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به ترتیب 48 و 49 کرسی در سنا کسب کرده اند اما جمهوریخواهان با کسی 211 کرسی از کرسی‌های مجلس نمایندگان از دموکرات‌‌ها که 192 کرسی در اختیار دارند، پیشی گرفته اند.

«بایدن» روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت که هنوز به پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امیدوار است.

آمریکا در حالی انتخابات میاندوره 2022 را برگزار کرد که رای دهندگان دچار ناامیدی عمیقی از تورم بی سابقه در کشور هستند.

با وجود این، شکست برجسته ترین نامزدهای مورد تایید «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور جمهوریخواه پیشین آمریکا و نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری 2024 سبب بروز شکاف در میان جمهوریخواهان شده است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *