سرمایه‌گذاری اروپا برای سرکوب مهاجران در مرزهای جنوبی

12:34 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۷۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتحادیه اروپا و اسپانیا با هدف سرکوب مهاجران در مرزهای خود، مراکش را تامین مالی می‌کنند.

خبرگزاری میزان – مقامات مراکش به تازگی گزارش دادند که نیروهای مرزی این کشور تلاش صدها مهاجر را برای عبور از مرز به سمت منطقه «سیوتای» اسپانیا خنثی کردند؛ بر اساس گزارش‌ها، بیش از 300 مهاجر دستگیر شدند.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که در جریان این عملیات نیروهای مرزی مراکش، تعدادی از پناهجویان نیز مجروح شده‌اند.

این جدیدترین اقدام علیه پناهجویان در مرزهای اتحادیه اروپا و به خصوص در مرزهای ایتالیا، اسپانیا و یونان صورت می‎گیرد.

به گزارش «ecre.org»، کمک مالی اسپانیا و اتحادیه اروپا به مراکش در بحبوحه سرکوب مهاجران ادامه دارد و ایتالیا نیز از به اصطلاح گارد ساحلی لیبی حمایت مالی می‌کند.

در میان موج‌های جدید دستگیری مهاجران، اسپانیا 30 میلیون یورو دیگر به مقامات مراکشی برای کنترل مهاجرت علاوه بر صدها میلیون کمک ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا، ارائه می‎دهد؛ در همین حال سازمان بین‎المللی مهاجرت (IOM) هزاران جان از دست رفته در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه را با ادامه افزایش تلفات ثبت می‌کند.

ایتالیا کمک‌های مالی به گارد ساحلی لیبی را در میانه اعتراضات علیه توافقنامه همکاری مهاجرتی افزایش می‎دهد در حالی که مقامات اسپانیایی و مراکشی هنوز از تحقیقات کامل تراژدی مرگبار در مرز «ملیلیه» اطمینان حاصل نکرده اند؛ مراکش با موجی از دستگیری مهاجران به اقدامات خود علیه پناهجویان ادامه می‌دهد.

سرکوب همچنان ادامه دارد و فعالانی که در مرزهای اروپا حضور دارند شاهد سرکوب سیاه‎پوستان در حال حرکت و حمله، زندان و تبعید مهاجران توسط مقامات در مناطق مرزی هستند.

در همین حال «استیت واچ» به نقل از رسانه‌های محلی گزارش می‌دهد که شورای وزیران اسپانیا: «با ارسال 30 میلیون یورو دیگر به مقامات مراکشی برای اهداف کنترل مهاجرت موافقت کرده است».

مراکش در حال حاضر 123 میلیون یورو از اسپانیا برای «کنترل مهاجرت» از سال 2019 دریافت کرده است؛ اتحادیه اروپا در مدت مشابه 346 میلیون یورو به این کشور آفریقای شمالی ارائه کرده و قرار است تا سال 2027، 500 میلیون یورو بیشتر ارسال کند.

تلاش‌های خطرناک مهاجران برای رسیدن به اسپانیا از طریق دریا ادامه دارد.

پروژه مهاجران گمشده IOM از ابتدای سال 2021 دستکم 5 هزار و 684 مورد مرگ را در مسیرهای مهاجرت به اروپا و داخل اروپا ثبت کرده است.

طبق گزارش این نهاد بین‌المللی، از سال 2021 (تا 24 اکتبر 2022) دستکم دو هزار و 836 مرگ و ناپدید شدن در مسیر مدیترانه مرکزی ثبت شده است؛ این رقم در مقایسه با مرگ ثبت شده بین سال‌های 2019-2020 افزایش داشته است.

 در مسیر غرب آفریقا-آتلانتیک به جزایر قناری اسپانیا، هزار و 532 مرگ در همین دوره گزارش ثبت شده، رقمی که در حال حاضر از هر دوره دو ساله از زمانی که پروژه مهاجران گمشده ثبت مرگ و میر مهاجران را در سال 2014 آغاز کرده، بیشتر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *