پنهان‎کاری اسپانیا درباره مرگ مهاجران در مرزهای مشترک با مراکش

14:51 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۴۳۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات اسپانیا درباره مرگ پناهجویان در مرزهای این کشور پنهان‎کاری می‎کنند.

خبرگزاری میزان - مقامات اسپانیایی متهم به پنهان‌کاری در مورد مرگ ده‌ها پناهجو در منطقه «ملیلیه» در مرزهای این کشور و مراکش هستند.

به گزارش «ای‌یو آبزرور»، مرگ حدود 23 مرد جوان و 77 نفر دیگر پس از تلاش هزار و 500 مهاجر برای ورود به منطقه «ملیلیه» از سمت مراکش در 24 ژوئن تایید شده است و کارشناسان نهاد حقوق بشر سازمان ملل نیز می‌گویند که دستکم 37 نفر کشته شده‌اند.

ویدئوهای منتشر شده، مهاجران دستگیر شده را در مرزهای مراکش و اسپانیا نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد برخی از این افراد جان باخته‌اند.

اسپانیا مدعی است که این قتل‌ها طی ماه ژوئن گذشته در سمت مراکش اتفاق افتاده است، ادعایی که سازمان‌های حقوق بشری به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

همچنین در بحبوحه ادعاهایی مبنی بر خاموش شدن دوربین‌های مداربسته اسپانیا در جریان حادثه مرگبار برای مهاجران در مرز «ملیلیه»، این کشور از آغاز تحقیقات مستقل در این باره خودداری کرده است.

«استرلا گالان» از شورای پناهندگان اسپانیا در این باره می‌گوید: در حساس‌ترین لحظه این تراژدی،دوربین‌های مدار بسته خاموش شده‌اند.

«گالان» در سخنانی با نمایندگان پارلمان اروپا در کمیته آزادی‌های شهروندی گفت که دوربین‌های گارد مرزی نیز در مرز اسپانیا و مراکش خاموش است.

وی تاکید کرد: این عدم ارائه اطلاعات را می‌توان به عنوان قصد پنهان کردن آنچه در ملیلیه روی داده، تفسیر کرد.

او گفت که اکثر هزار و 500 نفر که در جریان این حادثه مرگبار در ماه ژوئن حضور داشته‌اند اصالتا سودانی یا چادی بودند و بسیاری از آنها از حمایت بین‌المللی در اسپانیا برخوردار بودند.

اما مرگ تهدادی از این مهاجران همچنین به یک بازی ژئوپلیتیکی بزرگتر بین مراکش و اسپانیا اشاره دارد زیرا اتحادیه اروپا همچنان به نظارت مرزی خود در خارج از سواحل و در مرزهای کشورهای خارجی ادامه می‌دهد.

در جریان حادثه ماه ژوئن حدود هزار و 500 مهاجر که چندین کیلومتر پیاده‌روی کرده بودند در منطقه «ملیلیه» از سوی نیروهای مرزی مراکش و اسپانیا محاصره شدند و هدف گلوله‌باران گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و ضرب و شتم قرار گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *