رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وام بافت فرسوده در سال ۱۴۰۱

10:22 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۴۸۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
با توجه به قدمت کشور ایران، نیاز به تعمیر و بازسازی بسیاری از مناطق مسکونی بسیار مهم تلقی شده است.

خبرگزاری میزان – برخی از شهرها و مناطق ایران به دلایل متفاوتی در راستای قوانین و معیارهای شهرسازی و معماری بنا نشده و همین امر باعث شده تا بافت‌های فرسوده بیشتری در سطح کلان شهرها و استان‌ها دیده شود. علاوه بر این، بافت فرسوده تاثیرات بسیار زیادی نیز بر روی سیستم عملکرد تاسیسات شهری نیز می‌گذارد.

در حال حاضر چیزی حدود ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که اکثر آن در شهرهای بزرگی همچون اصفهان، کاشان، نجف آباد، خمینی شهر و سایر شهرها قرار گرفته‌اند. برای نوسازی و بهتر شدن هر یک از هکتارهای بافت فرسوده در شهرهای ایران، نیازمند سرمایه زیادی بوده و نمی‌توان به راحتی به نوسازی آن پرداخت.

در همین راستا، وام بافت فرسوده در مبالغ متفاوت به متقاضیان داده می‌شود. همچنین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن برای افرادی که قصد بازسازی مسکن خود را دارند فراهم بوده و می‌توان برای کسب وام‌های موجود اقدامات لازم را به انجام رساند.

شرایط دریافت وام بافت فرسوده ۱۴۰۱

برای دریافت هر نوع وام از بانک و یا سازمان‌های مختلف می‌بایست یکسری شرایط مندرج در دستورالعمل را داشت که این قاعده در دریافت وام بافت فرسوده نیز صدق می‌کند. متقاضیانی که قصد دریافت و ثبت نام وام بافت فرسوده ۱۴۰۱ را دارند تا ملک خود را بهسازی و نوسازی کنند، می‌بایست واجد شرایط تعریف شده باشند که در ادامه به تمامی شروط اخذ وام بافت فرسوده پرداخته شده است.

از شروط اولیه برای دریافت وام فرسوده ۱۴۰۱ این است که مالکان متقاضی می‌بایست بنایی در محدوده بافت فرسوده داشته باشند. این بدان معناست که این وام تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که بنای آن‌ها در این محدوده‌ها واقع شده باشند. متقاضیان علاقه مند به دریافت این وام می‌بایست این نکته را در نظر داشته باشند که تنها برای یک واحد مسکونی، می‌توانند یک فقره وام بافت فرسوده را دریافت نمایند.

شرط بعدی میزان مبلغی می‌باشد که یک پروژه در بر خواهد گرفت. برای بررسی هزینه‌های نوسازی بنای معین، بانک مسکن نیروهای کارشناسی خود را به محل بافت فرسوده اعزام کرده تا قیمت‌ها و پرداختی‌های لازم برای بهسازی ملک را برآورد کنند. بر اساس این ارزیابی، اگر هزینه‌های برآورد شده توجیه اقتصادی داشته باشند، وام به متقاضی تعلق خواهد گرفت.

مدارک لازم برای دریافت وام بافت فرسوده ۱۴۰۱

بانک‌ها و سازمان‌های حمایتی در مواقع اقدام به اعطای وام‌های زیادی می‌کنند که یکی از این وام‌های کاربردی، وام بافت فرسوده برای نوسازی و بهسازی مسکن و املاک می‌باشد. در این راستا، متقاضیانی که درصدد دریافت وام بافت فرسوده می‌باشند می‌بایست با ارائه مدارک لازم به شعب معین شده مراجعه کرده و اقدامات لازم برای دریافت وام بافت فرسوده ۱۴۰۱ را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بافت فرسوده ۱۴۰۱ به شرح زیر می‌باشد:

ارائه معرفی نامه صادر شده از سوی یکی از نهادهای مرتبط

بنچاق قطعی مالکیت متقاضی

مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی

سند مالکیت شش دانگ قابل ترهین

پروانه ساختمان

نقشه‌های معماری ساختمان

وکالت نامه محضری در صورت تعدد مالکین مد نظر

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *