نقض حقوق زندانیان در سلول‎ها و بازداشتگاه‎های رژیم صهیونیستی

10:20 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۸۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها از بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی از وخامت شرایط وضعیت بازداشت شدگان حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – ازدحام جمعیت، نبود امکانات، کمبود فضا، ... همه و همه دست به دست هم داده اند تا وضعیت بازداشت شدگان در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی رو به وخامت برود.

به گزارش «یدیعوت آحرونوت»، در ماه‌های اخیر کمبود فضا در بازداشتگاه‌های سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی وضعیت اسفناکی را رقم زده است.

براساس گزارش رسمی دفتر دفاع عمومی، یافته‌های نگران کننده از سلول‌ها و بازداشتگاه‌ها در مراکز پلیس رژیم صهیونیستی کشف شده است که نشان دهنده نقض قانون، نقض حقوق افراد و تخلف جدی ادارت پلیس است.

براساس گزارش مذکور، بسیاری از بازداشت شدگان تا روزها در شرایطی نامناسب در سلول‌ها نگهداری می‌شوند؛ بازداشت شدگان در این مدت حتی ناچار به خوابیدن روی زمین هستند و غذایی به آن‌ها داده نمی‌شود.

بازداشت شدگان در حالی تا روزها در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند که در این مراکز کثیف و آلوده تنها چند نیمکت باریک وجود دارد؛ ضمن این که سرویس‌های بهداشتی این مراکز نیز عمدتا خراب هستند.

گزارش تاکید دارد که شماری از بازداشت شدگان حتی از داشتن داروهای مورد نیاز خود نیز محروم شده اند؛ برخی از بازداشت شدگان نیز با غل و زنجیر به دست و پا نگهداری می‌شوند.

این گزارش در بخشی دیگر آورده است که بازداشت شدگان بی دلیل به کرات در میان بازداشتگاه و زندان جابجا می‌شوند.

پلیس رژیم صهیونیستی در پی انتشار این گزارش با سلب مسئولیت از خود، مسئولیت بازداشتگاه‌ها را متوجه سازمان زندان‌های این رژیم دانسته و تایید کرد که وضعیت در این مراکز اخیرا نامطلوب‎تر نیز شده است.

در مقابل سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بحران حبس بیانگر بحران‌های انباشته با توجه به عدم ساخت و ساز، تعداد زیاد بازداشت شدگان و پیامدهای سیاست‌های حبس است.

این سازمان می‎گوید که در شرایطی که 930 زندانی در بازداشتگاه‌های سازمان زندان‌ها در شرایط بیش از حد استاندارد نگهداری می‌شوند، مواقعی وجود دارد که بازداشتگاه‌ها، افراد را به زندان‌ها منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *