رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواجهه زنان رنگین پوست در آمریکا با تهدیدهای خشونت‌بار

15:53 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۸۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان رنگین پوستی که قصد حضور در رقابت‌های انتخاباتی این کشور را دارند.

خبرگزاری میزان - کمتر از چهار ساعت پس از اینکه «آتیکا اسکات»، نماینده ایالت کنتاکی اعلام کرد که قصد دارد برای انتخابات کنگره نامزد شود، ایمیلی که او را یک «نادان» خطاب می‌کرد، برای وی ارسال شد.

«اسکات» بلافاصله متوجه شد که این یادداشت تهدیدآمیز پر از توهین به عنوان تلاشی برای ساکت کردن او است.

به گزارش «واشنگتن پست»، اما او در رقابت‌های انتخاباتی باقی ماند و دائما پیام‌های آزاردهنده‌ای را در ایمیل کاری و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند، از جمله پیام‌هایی که به ظاهر او حمله می‌کنند.

این تهدیدها به قدری مکرر شده‌اند که او مرتبا برای محافظت از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین اقداماتی انجام می‌دهد.

تجربه «اسکات» نشان دهنده مانعی است که به طور نامتناسبی زنان رنگین پوست در حال رقابت برای انتخابات در آمریکا با آن مواجه هستند؛ بر اساس مطالعه جدیدی که توسط مرکز دموکراسی و فناوری، یک سازمان غیر دولتی آمریکایی، انجام شده، زنان رنگین پوست در آمریکا بیش از چهار برابر بیشتر از نامزدهای سفیدپوست هدف سوء استفاده خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند.

آنها همچنین دو برابر بیشتر از سایر نامزدها در معرض اطلاعات نادرست قرار دارند؛ زنان رنگین پوست همچنین دستکم پنج برابر بیشتر از سایر نامزدها در معرض پست‌های مرتبط با هویت خود قرار دارند.

زنان رنگین پوست در سیاست آمریکا حضور دارند، اما حتی زمانی که آنها به بالاترین سطوح دولتی می‎‌رسند، تا به امروز تحقیقات محدودی در مورد آزار و اذیت آنها انجام شده است.

نتیجه‌گیری این نهاد آمریکایی بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 100 هزار توییت در طول انتخابات 2020 آمریکاست که از نزدیک به 300 نامزد انتخاباتی به طور تصادفی انتخاب شده است.

محققان به طور مشخص دریافتند که زنان رنگین پوست به طور متوسط ​​نسبت به مردان سفیدپوست با پست‌های توهین آمیز از جمله تبعیض جنسی، نژادپرستی یا ترویج خشونت بسیار بیشتری مواجه هستند.

قوانینی در آمریکا وجود دارند که تهدید به خشونت را غیرقانونی می‌دانند، اما «دانیل سیترون»، استاد حقوق در دانشگاه «ویرجینیا» که در مورد آزار و اذیت آنلاین مطالعه می‌کند، می‌گوید که عاملان این اقدامات خشونت آمیز به ندرت تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، زیرا مجری قانون فاقد امکانات فنی و منابع لازم برای بررسی تهدیدات آنلاین است، به خصوص زمانی که آنها به صورت ناشناس مطرح شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *