نژادپرستی دیرینه عامل نابرابری در مراقبت‌های بهداشتی آمریکا

9:34 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۳۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نابرابری گسترده در نظام مراقبت‌‎های بهداشتی آمریکا ریشه در نژادپرستی دیرینه در این کشور دارد.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی و نه نژاد باعث ایجاد نابرابری در بخش سلامت آمریکا شده و بسیاری از نابرابری‌های بهداشتی که امروزه در این کشور وجود دارد را می‌توان در قرن‌ها نژادپرستی ساختاری جستجو کرد.

یک کارشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: هیچ زمانی در این کشور نبوده که سیاه‌پوستان خدمات سلامتی برابر با سفیدپوستان داشته باشند.

به گزارش « aamc.org»، افسانه‌های مربوط به بدن‌ها و افراد سیاه‌پوست در طول تاریخ آمریکا، آنها را پست‌تر و بی‌نیاز به مراقبت مناسب می‌دانستند و به نظر می‌رسد که این افسانه‎ها به سیستم‌های بهداشتی امروزی این کشور نفوذ کرده‌اند و به تعصبات مداومی کمک می‎کنند که سیاه پوستان را تنبل و تهاجمی معرفی کرده و احتمال کمتری برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی مناسب را برای آنها ایجاد می‌کنند.

زمانی که درباره تبعیض و نژادپرستی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا سخن به میان می‌آید شواهد بسیاری برای آن وجود دارد.

اما موضوع دیگری نیز وجود دارد؛ تحقیقات پزشکی در آمریکا از رنگین‌پوستان سوء استفاده کرده است.

وقتی در مورد تردید در تزریق واکسن یا افراد سیاه‌پوست که تمایلی به ورود به سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا ندارند یا از آن اجتناب می‌کنند، صحبت می‌شود، این بحث در مورد مطالعه «سیفلیس» است که در دهه 1930 تا 1970 بود.

زنان سیاه‌پوست به دلیل تبعیض با خطراتی برای سلامتی خود در آمریکا مواجه هستند؛ هم از طرف متخصصان بهداشت که نگرانی‌های آنها را جدی نمی‌گیرند و هم به دلیل فرسودگی بیولوژیکی ناشی از استرس مزمن.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض قوانین «جیم کرو» که تبعیض نژادی را در جنوب آمریکا قانونی کرد می‌تواند چندین دهه بعد به اثرات منفی بر سلامتی منجر شود.

به عنوان مثل یکی از تبعات این قوانین مراقبت‎های کمتری است که زنان سیاه‎پوست در بسیاری بیماری‌ها در مقایسه با سفیدپوستان دریافت می‌کنند.

حتی می‌‎توان مشاهده کرد که محله‌های عمدتا سیاه‌پوست نسبت به سایر محله‌ها دارای سطوح بالاتری از آلودگی هوا و محیطی هستند و دسترسی مناسبی به متخصصان پزشکی ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *