دیدار هیئت‌های نیکاراگوئه، فلسطین و الجزایر با امیرعبداللهیان

17:12 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۷۰۱
هیئت‌های نمایندگی چند کشور در حاشیه نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد با وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار کردند.

خبرگزاری میزان - «محمد لشتر»، وزیر مشاور در امور خاورمیانه، آفریقا و کشورهای عربی ریاست جمهوری نیکاراگوئه در حاشیه نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

«امیرعبداللهیان» در این دیدار ضمن اشاره به سطح عالی روابط سیاسی دو کشور، بر لزوم توسعه مناسبات دو کشور در حوزه اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از ارسال پیام تسلیت و همبستگی رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه با دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) قدردانی کرد.

«محمد لشتر»، نیز در این دیدار ضمن استقبال از ابتکار عمل ایران در برگزاری نشست عالیرتبه گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد، بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با ایران، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

همچنین «عمر عوض الله»، معاون وزیر خارجه دولت فلسطین نیز در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار موضوع فلسطین و اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی را از موضوعات مهمی دانست که در سخنرانی افتتاحیه نیز مورد توجه قرار گرفت و در بیانیه پایانی نیز به آن پرداخته شده است.

«امیرعبداللهیان» وضعیت رژیم صهیونیستی را در شرایطی دانست که در داخل سرزمین‌های اشغالی با مشکلات چندلایه اقتصادی و سیاسی مواجه است.

«عوض الله»، نیز در این دیدار از حمایت‌های ایران از مردم فلسطین، قدردانی کرد.

در همین حال «احمد بن یمینه»، فرستاده ویژه الجزایر در امور امنیت بین‌الملل با «امیرعبداللهیان» دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور، بر علاقه‌مندی ایران برای ارتقای همه‌جانبه همکاری‎های دوجانبه با الجزایر تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه دیدگاه های مقامات سیاسی دو کشور در مسائل مختلف، نزدیک به هم و حتی مشترک است تصریح کرد: ضروری است مناسبات ایران و الجزایر در سطوح علمی، گردشگری و پارلمانی نیز همتراز با روابط سیاسی دو کشور ارتقا یابد.

«بن یمینه» نیز با ابراز امیدواری نسبت به توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه با ایران، بر اشتراک نظر دو کشور در موضوعات مختلف، از جمله موضوعات مرتبط با فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *