معاون وزیر خارجه دولت فلسطین: برگزاری نشست بین‌المللی دفاع از منشور ملل متحد در ایران دارای اهمیت است

9:50 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۱۶۷
معاون وزیر خارجه دولت فلسطین می‎گوید برگزاری نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در ایران دارای اهمیت و در جهت چندجانبه گرایی است.

«عمر عوض الله»، معاون وزیر خارجه دولت فلسطین در حاشیه نخستین نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در مصاحبه با خبرگزاری میزان گفت: برگزاری این نشست بین‌المللی و چندجانبه در شرایط کنونی دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه هدف این نشست چند جانبه‌گرایی و حمایت از قوانین بین‌المللی است، اظهار کرد: برگزاری نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد برای اتخاذ مجموعه‌ای از اقدامات به منظور حفاظت از نظام بین‌المللی و چند‌جانبه‌گرایی و ممانعت از ساز و کارهایی که در صدد تضعیف منشور ملل متحد است، انجام می‎شود.

معاون وزیر خارجه دولت فلسطین در بخش دیگری بیان کرد: این نشست چندجانبه که ایران میزبانی آن را بر عهده دارد سرآغاز خوبی برای دیگر کشورها است تا میزبانی نشست‌های آتی را داشته باشند.

این مقام وزارت خارجه دولت فلسطین ضمن ابراز امیدواری درباره ادامه داشتن و تقویت نشست مذکور، گفت: همکاری میان کشورهای عضو این گروه برای حفاظت از قوانین بین‌المللی مهم است چرا که اقدامات زیادی برای تضعیف و از بین بردن آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدار هیئت‌های نیکاراگوئه، فلسطین و الجزایر با امیرعبداللهیان

دیدار معاونان وزرای خارجه روسیه، زیمبابوه، کوبا و ونزوئلا با امیرعبداللهیان

گروه دوستان منشور ملل متحد در سال 2021 با هدف حفظ، ارتقاء و دفاع از تفوق و اعتبار منشور سازمان ملل با مشارکت 19 کشور ازجمله کشورمان تشکیل شد.

اعضای این گروه شامل کشورهای الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، چین، کوبا، کره شمالی، گینه استوائی، اریتره، جمهوری اسلامی ایران، لائوس، نیکاراگوئه، دولت فلسطین، روسیه، سنت وینسنت و گرنادینز، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *