ایروانی: آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران نبوده و از آن به عنوان ابزار سوءاستفاده می‌کند

11:29 - 12 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۰۷۰
دسته بندی: حقوق بشر
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، گفت که آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران نبوده و از آن به عنوان ابزار سوءاستفاده می کند.

خبرگزاری میزان - «امیر سعید ایروانی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، گفت: دولت ایران به دنبال راه حل برای مشکلات داخلی خود است و حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز از سوی قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است.

با توجه به برگزاری نشست غیر رسمی (آریا فرمولا) کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، در خصوص حوادث  در ایران، سفیر و نماینده دائم کشورمان با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل، دیدگاه‌های ایران در مورد این نشست را تشریح کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تصریح کرد: آمریکا در برگزاری نشست غیر رسمی ضد ایرانی به  کارزار عملیات روانی، فریب و نفاق آشکار متوسل شده است.

وی افزود: آمریکا ادعا می‌کند این نشست را با هدف حمایت از حقوق بشر ایران برگزار می‌کند، اما طنز کار آنجاست که ایرانیان گسترده‌ترین صدمات از ناحیه  تحریم‌های ظالمانه آمریکا در طی ده‌ها سال متحمل شده‌اند، آن هم در یک جنگ واقعی که ابزار جنگی آن غذا و دارو بوده است.

دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: آمریکا بطور استاندارد از  یک مفهوم با ارزش یعنی حقوق بشر سوءاستفاده کرده و پلتفرم سازمان ملل ومنابع آن را برای توسعه دستور کار سیاسی خود دستکاری می کند.

وی افزود: درحقیقت تاریخ خود گواه روشنی است که ثابت می کند آمریکا هرگز نگران حقوق بشر در ایران و جاهای دیگر نبوده است؛ موضوع جلسه امروز بطور روشن دخالت در امور داخلی یک دولت حاکم است و نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین الملل از زمانیکه نظم حقوقی بین المللی پایه گذاری شد،محسوب می شود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: ایران  سیاسی شدن حقوق بشر را رد کرده و دستکاری در سیستم سازمان ملل توسط دولتهای مشخصی را برای توسعه اهداف سیاسی کوتاه بینانه را قابل قبول نمی داند.

وی این امر را  رویه خطرناک می داند که همواره در مورد آن هشدار داده است.

امیر سعید ایروانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره متعهد به حقوق بشر بوده و این تعهد به افزایش وحمایت از حقوق بشر ادامه خواهد یافت؛ ما مصمم هستیم تا  تلاشها را برای تعقیب این اهداف خوب ادامه بدهیم.

وی تصریح کرد: حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده و  بهره مندی  از این حقوق توسط مردم ایران از سوی دولت مورد حمایت بوده است.

دیپلمات ارشد کشورمان در نیویورک اظهارکرد: همه ایرانیها در داخل و خارج از ایران که نگران تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و حاکمیت ملی هستند، مخالف خشونت، تخریب، آشفتگی و بی ثباتی هستند.

وی اضافه کرد: دولت ایران همواره حداکثر تلاش را برای رعایت حقوق بشر انجام داده و به تلاشهای خود را برای اینکه مردم ایران شرایط زندگی بهتری  که شایسته آن هستند داشته باشند، ادامه می دهد و در این راستا  در جهت ترمیم قوانین و مقررات مورد نیاز اقدام می نماید.

سفیر و نماینده دائم ایران افزود: نیروی انتظامی ایران قابلیت مدیریت هرگونه آشوب و حفظ آرامش در کشور را دارد؛ در عین حال حفظ جان وکرامت انسانها راهنمای تصمیمات ما است و بنابراین خویشتن داری صورت گرفته توسط نیروهای انتظامی نباید نشانه ای از ضعف آنها تلقی شود.

وی افزود: مسائل حقوق بشری خود را با کشورهایی که از ماعقب تر هستند، مقایسه نمی کنیم تا احساس رضایت داشته باشیم، بلکه نگاه ما به اهداف والایی چون حاکمیت دین، اخلاق و عدالت بر جامعه است و مصمم هستیم در این مسیر حرکتمان را ادامه دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: دولت  ایران در پی یافتن راه حل کاملی برای حل مشکلات با استفاده از نخبگان، دانشگاهیان و قابلیت های و منابع علمی است و جامعه بین المللی باید به اصول حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور امور داخلی دولت ها احترام بگذارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ملل ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *