تصمیم مسکو برای تبدیل دلار و یورو به ارز ملی در مبادلات تجاری/توافق بانک‌های تجاری ایران و روسیه درباره پرداخت‌های دوجانبه با ارز ملی

17:13 - 13 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۸۱۳
وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که این کشور قصد جایگزین کردن دلار و یورو با ارز‌های ملی در مبادلات تجاری آسیا و آفریقا را دارد.

تصمیم مسکو برای تبدیل دلار و یورو به ارز ملی در مبادلات تجاری/توافق بانک‌های تجاری ایران و روسیه درباره پرداخت‌های دوجانبه با ارز ملیبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که این کشور قصد جایگزین کردن دلار و یورو با ارز‌های ملی در مبادلات تجاری آسیا و آفریقا را دارد.

«دنیس مانتروف» امروز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه قصد دارد پرداخت‌های مبادلات تجاری با ارز‌های ملی به جای دلار و یورو را آغاز کند.

مانتروف در مصاحبه با اسپوتنیک ضمن اعلام این مطلب افزود: این تغییر کمتر درباره کشور‌های اروپایی و بیشتر درباره کشور‌های خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: این تغییر یک اقدام تلافی‌جویانه نیست و ارتباطی به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ندارد.

وزیر صنعت و تجارت ترکیه در ادامه گفت: شرکت‌های خودروساز روسیه و ترکیه در حال تغییر پرداخت‌ها به ارز ملی هستند.

مانتروف در پایان این مصاحبه ضمن اشاره به این مطلب که تغییر پرداخت به ارز ملی همیشه ریسک‌هایی را به همراه دارد گفت: بانک‌های تجاری ایران و روسیه درباره پرداخت‌های دوجانبه با ارز ملی به توافق رسیده‌اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *