تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی در طی روز جاری

23:44 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی در طی روز جاری
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا از تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی طی روز جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان_ توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: هرچه به روز‌های افتتاح مرکز مبادله نزدیک شدیم و پیش رفتیم، میزان تراکنش‌ها در مجموعه تالار حواله مرکز مبادله و همین طور در تالار ارز خدماتی این مرکز، رو به رشد بود.

وی افزود: امروز رکورد یک هفته گذشته خود را تالار ارز خدماتی زدیم و مجموعا ۱۴.۵ میلیون دلار در حوزه‌های شرکت‌های هواپیمایی، دریانوردی، فدراسیون‌های ورزشی و دانشجویی، تخصیص ارز داشتیم.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ادامه داد: حجم معاملات در تالار حواله نیز از روز افتتاح تا به امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

توکلی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این معاملات و تخصیص ارز‌ها در جهت وظیفه ذاتی بانک مرکزی است، گفت: دو طیف مخاطب بازار ارز داریم؛ یک طیف بازرگانان هستند که نیاز ارزی حوزه بازرگانی دارند و طیف دیگر افرادی هستند که نیاز ارز خدماتی دارند که در این رابطه می‌توان به دانشجویان و بیماران اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: تراکنش‌ها نشان می‌دهد که هیچکس دغدغه تامین ارز خود را در این مسیر نداشته و هر کسی که مراجعه کرده، ارز مورد نیاز خود را دریافت کرده است.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا درباره تلاطمات امروز بازار غیر رسمی ارز نیز بیان داشت: واقعیت این است که تامین ارز نیازمند واقعی ارز مانند بازرگانان، از مجاری رسمی و به طور کامل در حال انجام است، بخش سوداگری بازار باقی می‌ماند و کسانی که دغدغه سرمایه گذاری دارند که همین افراد مخاطب سوء استفاده دلالان قرار می‌گیرند.

توکلی افزود: توصیه اکید داریم که مردم از فضای سرمایه گذاری در حوزه ارز که نوسانات شدیدی را در این فضا‌های پر التهاب و هیجانی ایجاد می‌کند دوری کنند و در فضا‌های امن مثل بازار سرمایه، صندوق‌های درآمدثابت و ... سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ارز ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *