موج بسته شدن مساجد در فرانسه و اعمال فشار بر جامعه مسلمانان

14:56 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۰۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
راست‌گرایی افراطی در فرانسه به معنای فشار بیشتر علیه مسلمانان و بسته شدن مساجد و نهادهای اسلامی است.

خبرگزاری میزان – فرانسه طی سال‌های اخیر و تحت ریاست جمهوری «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور، شاهد اعمال فشارهای بیشتری علیه مسلمانان بوده است.

«مکرون» اقدامات ضد اسلامی روزافزونی را در سال‌های گذشته علیه جامعه مسلمان این کشور اعمال کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اما در کنار این اقدامات «مکرون»، قدرت گرفتن راست‌گرایی افراطی و سیاستمدارانی مانند «مارین لوپن»، که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه نیز رقیب مکرون بود، به معنای اعمال فشار بیشتر بر جامعه مسلمان فرانسه است.

به گزارش «آناتولی»، «لوپن» خواستار تعطیلی مساجد بیشتری در این کشور شده و درخواست او در حالی است که طی دو سال گذشته 24 مسجد در این کشور بسته شده‌اند.

«لوپن» با اشاره به اقدام «جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه، مبنی بر بستن مساجد در سطح فرانسه، مدعی است: «او (دارمانین) یک مسجد را در آنجا می‌بندد، یک مسجد را اینجا می‌بندد؛ او هر چند وقت یک بار فردی را اخراج می‌کند، اما باید همه مساجد در کشور ما را ببندد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره معیارهای او برای بسته شدن نهادهای اسلامی ادعا کرده است: «همه مسلمانانی که لفاظی افراطی دارند باید اخراج شوند.»

ماه آگوست سال گذشته، بالاترین نهاد قانون اساسی فرانسه یک قانون بحث برانگیز «ضد جدایی طلبی» را تصویب کرد که به دلیل متمایز کردن مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است.

علاوه بر این طی سال‌های اخیر مقامات فرانسه با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس متعدد، محدودیت‌های شدیدی را علیه مسلمانان در این کشور اعمال کردند.

اقدام برای ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها و اماکن عمومی و همچنین بسته شدن ده‌ها مسجد و موسسه اسلامی در سراسر فرانسه از جمله این موارد هستند.

همچنین مقامات اجرای قانون در این کشور نیز به طور متعصبانه و با تبعیض در قبال مسلمانان عمل می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *