رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره افزایش هزینه زندگی در اروپا

14:54 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۹۴۷
هزینه‌های زندگی در کشورهای اروپایی در سال 2022 میلادی هفت درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎‏دهد به دلیل بحران انرژی، هزینه‌های زندگی در کشورهای اروپایی در سال 2022 میلادی 7 درصد و در آینده 9 درصد افزایش می‌یابد.

این پیش‌بینی‌ در گزارش منطقه‌ای صندوق بین‌المللی پول (IMF) که به تازگی منتشر شده، به وضعیت اقتصادی اروپا اختصاص دارد.

این مطالعه می‌گوید: افزایش قیمت انرژی خانوارهای اروپایی را به افزایش 7 درصدی هزینه‌های زندگی در سال ۲۰۲۲ و ۹ درصدی در سال ۲۰۲۳ سوق می‌دهد.

براساس این مطالعه، افزایش قیمت سوخت یک اختلال عمده در موضوع عرضه برای کسب‌وکارهاست، به‌ویژه آنهایی که انرژی زیادی در فعالیت‌های تولیدی خود مصرف می‌کنند.

کارشناسان صندوق بین‌المللی پول تأکید می‌کنند: بسیاری از شرکت‌های اروپایی قبلاً عرضه کالاها را در بخش‌هایی مانند کود، شیشه، فولاد و آلومینیوم محدود کرده‌اند یا در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن آن هستند که احتمالاً به افزایش قیمت‌های اضافی در زنجیره‌های ارزش منجر می‌شود.

به گفته آنها، واردات گاز طبیعی از روسیه، که تا همین اواخر بزرگترین تامین کننده انرژی اتحادیه اروپا به حساب می‌آمد، عملا متوقف شده است که این قاره را در بحران انرژی فرو برد.

پیش از این، «الکساندر نواک»، معاون نخست وزیر روسیه گفته بود که مسکو به کشورهایی که به طور مصنوعی سعی در محدود کردن هزینه این ماده خام از طریق استفاده از مکانیزم سقف قیمت دارند، نفت عرضه نخواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز بارها تاکید کرده است که مسکو برای رفاه دیگران به خودش هزینه‌ای متحمل نخواهد کرد و منابع انرژی را به کشورهایی که قیمت انرژی را محدود می‌کنند، تامین نمی‌کند.

اروپا به شدت به دنبال جایگزین‌های سریع برای گاز روسیه بوده است، اما اروپا برای چندین دهه به مقادیر زیادی از این حامل انرژی نیاز دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا انرژی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *