رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش حجم تولید شرکت‌های اروپایی در پی بحران انرژی

11:33 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۵۰۴
سازندگان فلزات، مواد شیمیایی و فرآورده‌های گازی اروپا به دلیل بحران انرژی با کاهش تولید مواجه شده‌اند.

خبرگزاری میزان - سازندگان فلزات، مواد شیمیایی و فرآورده‌های گازی اروپا، اعلام کردند که چشم‌انداز ماه‌های پایانی سال بدتر شده است، چرا که نگرانی‌ها درباره افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام باعث کاهش تولید صنایع سنگین این قاره می‌شود.  

به گزارش «رویترز»، شرکت فرانسوی گازهای صنعتی (AIRP.PA) کاهش تقاضا از سوی برخی مشتریان در اروپا را اعلام کرد در حالی که شرکت فولادسازی سوئدی SSAB اعلام کرد که با کاهش تقاضا در اروپا ظرفیت خود را در سه ماهه چهارم کاهش خواهد داد.

شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی آلمانی (Covestro) برای سومین بار در سال جاری دستورالعمل درآمد سال 2022 خود را کاهش داد و قیمت گاز و مواد خام را عامل این موضوع عنوان کرد.

این شرکت که محصولات اصلی آن شامل مواد شیمیایی فوم مورد استفاده در تشک‌ها، صندلی‌های خودرو و عایق‌های ساختمان‌ها است، گفت که تنها توانسته بخشی از افزایش هزینه‌ها را از طریق قیمت‌های بالاتر جبران کند.

این قاره پنج برابر بیشتر از آمریکا برای بهای گاز خود می‎پردازد و این موضوع این نگرانی را برانگیخته که منطقه برای رقابت در بازار جهانی در درازمدت دچار مشکل خواهد شد.

«ایپک اوزکاردسکایا»، تحلیلگر ارشد در بانک «سوئیس کوت»، گفت: یک زمستان ملایم هم به تنهایی نمی‌تواند اروپا را نجات دهد.

BASF، بزرگترین شرکت مواد شیمیایی جهان، تولید آمونیاک، کود نیتروژن و ورودی پلاستیک‌های مهندسی و مایع خروجی گازوئیل را کاهش داده است؛ این شرکت به شدت به گاز طبیعی متکی است.

فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در این ماه به ضعیف ترین سطح خود از ماه می 2020 رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا انرژی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *