اعتراف‌ رئیس زندان‌های فدرال درباره سیستم بیمار زندان‌های آمریکا

9:29 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۵۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس جدید زندان‌های آمریکا پرده از حقایق هولناکی در سیستم زندان‌های این کشور برداشت.

خبرگزاری میزان – «کولته پیترز»، رئیس جدید زندان‌های آمریکا ضمن توصیف سیستم زندان‌های این کشور با عبارت «سیستم بیمار»، وعده اجرای تغییرات در این مراکز را داد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، رئیس جدید زندان‌های آمریکا در نخستین مصاحبه خود پس از سه ماه حضور در این سمت، اعتراف کرد که اداره زندان‌های آمریکا به سوءاستفاده و فساد سیستمی دچار است.

وی با تاکید بر این که موانع بسیاری در مسیر ایجاد تغییرات در «سیستم بیمار زندان‌ها» وجود دارند، گفت: تغییر در بزرگ ترین آژانس وزارت دادگستری با بیش از 3 هزار کارمند، 158 هزار زندانی و بودجه سالانه 8 میلیارد دلاری بسیار دشوار است.

«پیترز» همچنین اعتراف کرد که سیستم زندان‌های آمریکا با بحران گسترده کارکنان مواجه است که در پیرامون آن مسائل بی شماری قرار دارند؛ به گفته وی شیوع کرونا بحران کمبود کارکنان را تشدید کرد.

براساس تحقیقات «آسوشیتدپرس» در سال 2021، تقریبا یک سوم پست‌های افسر اصلاح و تربیت فدرال خالی است و زندان‌ها ناچارند از آشپزها، معلمان، پرستاران و دیگر کارگران برای محافظت از زندانیان استفاده کنند؛ اکنون، اداره زندان‌ها نه تنها خود را در حال رقابت با دیگر سازمان‌های مجری قانون و کارفرمایان شرکتی می‌بیند، بلکه با رستوران‌های فست‌فودی که پاداش می‌دهند، نیز رقابت می‌کند.

«پیترز» همچنین اذعان کرد که شماری از زندان‌ها به دلیل هزینه‌های بالای تعمیرات زیرساخت‌ها باید تعطیل شوند.

اخیرا دو زندان آمریکا منبع بزرگ ترین جنجال‌های سیستم زندان‌های آمریکا بودند:

یک، زندان زنان فدرال «دوبلین» معروف به باشگاه تجاوز جنسی که شماری از روسا و کارکنان آن به آزار جنسی زنان زندانی متهم شدند.

دو، زندان فدرال «شریدان» ایالت «اورگان» که زندانیان آن توسط یک تیم تاکتیکی ویژه از امکانات اولیه محروم شده و مورد خشونت قرار گرفتند.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می دهند که آزار جنسی افراطی و دیگر رفتارهای مجرمانه کارکنان زندان‌ها، ده‌ها مورد فرار، مرگ و کمبود شدید کارکنان زندان‌ها، واکنش‌ها به شرایط اضطراری را در این مراکز دشوار کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *