رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توضیحات کامل سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری پس از سومی در آسیا

12:43 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۱۴۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: ایران همواره یک تیم قدرتمند در سطح آسیا و دنیاست و اگر آسیب دیدگی نبود، بر سکوی قهرمانی می‌ایستادیم.

خبرگزاری میزان - سعید علی حسینی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری پس از کسب مقام سوم تیمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*با توجه به بازه زمانی دو ماه و نیم بین مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه و مسابقات آسیایی بحرین، بهترین تیمی که می توانستیم جمع کنیم، همین افراد بودند. از قبل هم گفته بودم که این تیم ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه و کسانی است که قبلا در مسابقات بین المللی فرصتی به آن‌ها داده نشده بود.

*در دسته 61 کیلوگرم مجید عسکری علیرغم این که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بود، آسیب دیدگی داشت. می‌خواستیم عسکری از نظر تیمی کمک کند که وزنه‌های خوبی هم زد.

*در دسته 89 کیلوگرم، انتظار بیشتری از هر دو ورزشکار داشتیم و به جا هم بود چون در تمرینات رکوردهای خوبی زده بودند. مسعود چترایی توانست مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را بگیرد.

*محمد زارعی سال‌ها در مسابقات بین المللی به این وزنه‌ها نرسیده بود و عملکرد خوبی هم داشت اما در حرکت دوضرب به دلیل آسیب دیدگی از پشت پا، نتوانست به مسابقات ادامه دهد و باعث شد که امتیاز زیادی از دست بدهیم و از قزاقستان و ازبکستان عقب بیفتیم.

*در دسته 96 کیلوگرم علیرضا معینی را داشتیم که قبلا در مسابقات جوانان آسیا شرکت کرده بود و رکوردهای خوبی داشت. با توجه به این که دیدگاه ما میدان دادن به جوانان بود از ایشان استفاده کردیم. وزنه‌های نسبتا خوبی زد و باید تلاشش را بیشتر کند. معینی در بعضی حرکات بی‌تجربگی کرد. او در این مسابقات هم همراه تیم بود تا تجربه بیشتری کسب کند و افزایش رکورد داشته و سطح خود را با بزرگسالان مقایسه کند.

*رضا بیرانوند هم بعد از کسب سه مدال طلا در مسابقات کشورهای اسلامی، اینجا همراه تیم بود. با توجه به این که قرار است در مسابقات جهانی شرکت داشته باشند، تمرینات ایشان برای جهانی برنامه ریزی شده اما به خاطر شرایط تیمی و کمک به تیم، به مسابقات آسیایی بحرین اعزام شد. با توجه به نوع تمرینات که بیشتر آماده سازی بود نه افزایش رکورد، وزنه های خوبی زد.

*در دسته 102 کیلوگرم رضا دهدار، توانست مدال نقره را در رقابت بسیار نزدیک با قهرمان المپیک، کسب کند. متاسفانه رکوردهایی که باید میزد از جمله وزنه 176 را که خیلی راحت بود، با بی دقتی از دست داد. این وزنه می توانست فاصله رکوردی مناسبی با قهرمان المپیک ایجاد کند و کار تیم راحت‌تر می شد ولی وزنه را از دست داد و سوم شد. در دوضرب ابتدا می خواستیم مدال نقره را تثبیت کنیم که این اتفاق افتاد و در ادامه می خواستیم به رکوردهای بالاتری حمله کند که امیدوارکننده بود و امیدواریم در جهانی بهتر عمل کند.

*در دسته 109 کیلوگرم رسول معتمدی که با سه مدال طلا از قونیه برگشته بود، حضور داشت. تمرینات او به خاطر حضور در جهانی، متفاوت بود و در بحرین وی را در دسته غیرتخصصی گذاشتیم. در واقع وزنه بردار 102 کیلوگرم هست اما به خاطر شرایط بدنی و تیمی در دسته 109 کیلوگرم گذاشتیم که البته رکوردهای خیلی خوبی زد. وزنه 180 کیلوگرم را قبلا نزده بود و در دو ضرب هم 217 زد که نشان می‌دهد شرایط بسیار خوبی دارد و امیدوارم در مسابقات جهانی برای کشور افتخارآفرین باشد.

*نماینده دیگر ما امیر عزیزی در دسته 109 کیلوگرم بود که در یکضرب مدال برنز گرفت و در ادامه می توانست وزنه های کادر فنی را بزند و مدالش را تثبیت کند که ایشان هم بی تجربگی کرد. وزنه 172 وزنه‌ای نبود که نتواند مهار کند، اما از نظر ذهنی نتوانست بر آن غلبه کند.

*در دسته فوق سنگین علی داودی اولین مسابقه بین المللی را تجربه می کرد و آسیب دیدگی که داشت پشت سر گذاشته بود. وزنه های خیلی خوبی هم مهار کرد. در حرکت اول یکضرب وزنه 195 را مهار کرد که از نظر شروع حرکت تا به حال این کار را نکرده بود. و یک قدم رو به جلو است. سپس وزنه 202 را بالای سر برد درحالیکه قدرت وی بیش از این وزنه است. در حرکت دوضرب 243 وزنه‌ای بود که تا به حال مهار نکرده بود و خیلی خوب آن را بالای سر برد. امیدواریم در مسابقات جهانی این وزنه ها را تکرار کنیم.

*نماینده دیگر ما در فوق سنگین محسن دادرس بود که سال‌ها به او میدان داده نشده بود. در این مسابقات 190 یکضرب زد. در دوضرب هم مدال برنز و مجموع را تثبیت کرد. عملکرد دادرس برای تیم بسیار مفید و موثر بود.
وزنه‌برداری ایران همواره یک تیم قدرتمند در سطح آسیا و دنیاست و اگر این آسیب دیدگی نبود، در این مسابقات روی سکوی قهرمانی می ایستادیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *