سایه تهدید بر سر گروه‌های حامی پناهجویان در اروپا

8:11 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۸۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشورهای اروپایی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک آنها، گروه‌های حامی پناهجویان را به بهانه‌های واهی هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری میزان - در سرتاسر جهان و به خصوص در مرزهای اروپا افرادی را می‌بینم که برای کمک به پناهجویان، برای آوردن غذا، دارو و آب برای افرادی که در جنگل‌ها یخ می‌زنند یا در بیابان‌ها کم آب می‌شوند، مورد حمله و هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش «میدل ایست آی»، کشورها باید از آزار و اذیت و جرم‌انگاری کسانی که به مهاجران، پناهندگان و پناهجویان کمک می‌کنند، دست بردارند.

گزارش‌های بسیاری منتشر شده که نشان می‎دهد این گروه‌ها به خاطر کارشان برای کمک به مهاجران هدف قرار گرفته‌اند؛ مردم لیبی می‌گویند که چگونه به دلیل تلاش برای کمک به افراد پناهجو مورد حمله و شکنجه قرار گرفتند، دولت این کشور از ملاقات با مهاجران بازداشت شده جلوگیری کرده، این افراد در مراکز بازداشت مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و باندهای قاچاق انسان آنها را تهدید کرده‌اند.

این اعمال بشردوستانه به پرونده‌های قضایی علیه افرادی ختم می‌شود که می‌گویند نباید کودکان و خانواده‌های پناهجو را رها کرد تا در شرایط ناامیدی رنج بکشند و جان خود را از دست دهند.

در همین حال مهاجرانی که به سایر پناهجویان کمک می‌کنند با خطرات بیشتری روبرو هستند؛ برخی با کمک به دیگران وضعیت حقوقی خود را در یک کشور اروپایی به خطر می‌اندازند و به ویژه در برابر حمله آسیب‌پذیر هستند؛ آنها همچنین باید کانون توجه ویژه برای کاری که انجام می‌دهند، باشند.

مدافعانی را در فرانسه، آلمان، لهستان و آمریکا می‌بینیم که به دلیل حمایت از پناهجویان هدف اقدامات قضایی قرار گرفته‌اند و سپس تبرئه شدند؛ در ایتالیا، یک پرونده علیه مدافعان حقوق بشر که به پناهجویان کمک کرده بودند، منتفی شد، زیرا قاضی تشخیص داد که جرمی وجود ندارد.

اما افرادی که در همبستگی با پناهجویان عمل می‌کنند نباید برای محافظت از آنها به دادگاه کشانده شوند و حتی برای مدافعانی که در نهایت تبرئه می‌شوند، پرونده‎های دادگاه می‌تواند طولانی، استرس‌زا و پرهزینه باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *