گزارش عفو بین‌الملل از رفتار وحشیانه با مهاجران و پناهجویان در مرز لتونی

12:25 - 21 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۳۴۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس یافته‌های جدید منتشر شده در گزارش عفو بین‌الملل، مقامات لتونی با خشونت پناهندگان و مهاجران را از مرزهای این کشور عقب رانده‌اند.

خبرگزاری میزان - بر اساس یافته‌های جدید منتشر شده در گزارش عفو بین‌الملل، مقامات لتونی با خشونت پناهجویان و مهاجران را از مرزهای این کشور عقب رانده‌اند و بسیاری از آنها را در معرض نقض شدید حقوق بشر از جمله بازداشت مخفیانه و حتی شکنجه قرار داده‌اند.

به گزارش وبگاه «عفو بین‌الملل»، رفتار وحشیانه با مهاجران و پناهجویان، از جمله کودکان، که به طور خودسرانه در مکان‌های نامعلوم در جنگل‌های لتونی نگهداری می‌شوند و به طور غیرقانونی و با خشونت به خارج از مرز بازگردانده شده‌اند، ادامه داشته است.

بسیاری با ضرب و شتم و شوک الکتریکی با دستگاه شوکر مواجه شدند. برخی به طور غیرقانونی مجبور شدند «داوطلبانه» به کشورهای خود بازگردند تا از شکنجه و بازداشت در امان بمانند.

لتونی به پناهجویان و مهاجران اولتیماتوم ظالمانه‌ای داده است: بپذیرید که «داوطلبانه» به کشور خود بازگردید، یا در مرز با بازداشت، بازگشت غیرقانونی و شکنجه مواجه شوید.

«ایو گدی»، مدیر دفتر مؤسسات اروپایی عفو بین‌الملل، گفت: در برخی موارد، بازداشت خودسرانه پناهجویان و مهاجران در مرز ممکن است به ناپدید شدن آنها منجر شود.

وی گفت: مقامات لتونی مردان، زنان و کودکان را به حال خود رها کرده‌اند تا در دماهای سرد که اغلب در جنگل‌ها گیر افتاده یا در چادر نگهداری می‌شوند، از خود مراقبت کنند. آنها با خشونت مهاجران و پناهجویان را از مرز خارج می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات هیچ ارتباطی با حفاظت از مرزها ندارد و نقض وقیحانه قوانین بین‌المللی و اتحادیه اروپا است.

در 10 آگوست 2021، لتونی به دنبال افزایش تعداد افرادی که به مرزهای این کشور روانه شده بودند، وضعیت اضطراری را اعلام کرد. برخلاف قوانین اتحادیه اروپا و بین‌المللی و اصل عدم بازگرداندن، قوانین اضطراری حق پناهندگی را در چهار منطقه مرزی به حالت تعلیق درآورد و به مقامات لتونی اجازه داد تا افراد را به اجبار از مرز خود دور کنند.

مقامات لتونی بارها وضعیت فوق‌العاده را تمدید کرده‌اند؛ آن هم در حالی که ورود به مرزهای این کشور در طول زمان کاهش یافته است.

ده‌ها پناهجو و مهاجر به‌طور خودسرانه در چادرهای مرزی در شرایط غیربهداشتی نگهداری می‌شوند، درصد کمی از مردم اجازه ورود به لتونی را داشتند که اکثریت قریب به اتفاق آنها در مراکز بازداشت قرار داده شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر لتونی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *