ابعاد آزار جنسی گسترده کودکان در کلیسای کاتولیک پرتغال

12:34 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۴۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج تحقیقات جدید حاکی از ابعاد گسترده آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک پرتغال است.

خبرگزاری میزان - رئیس کمیته‌ای که سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک پرتغال در طول تاریخ را بررسی می‌کند، می‎گوید که این مشکل در گذشته گسترده بوده و در برخی موارد به ابعاد «واقعا همه‌گیر» رسیده است.

به گزارش «ایندیپندنت»، «پدرو استرچت»، روانپزشکی که ریاست کمیته مستقل مطالعه کودک‌آزاری در کلیسای کاتولیک پرتغال را ​​به‌عهده دارد، گفت که تیم تحقیقاتی او فهرستی از 424 قربانی را تهیه کرده است.

این در حالی است که پیش از اینکه این کمیته کار خود را در ماه ژانویه آغاز کند، مقامات ارشد کلیسای کاتولیک پرتغال ادعا کرده بودند موارد انگشت شماری از آزار جنسی کودکان رخ داده است.

این کمیته که توسط کنفرانس اسقف‌های پرتغالی ایجاد شده، در حال بررسی پرونده‌های سوء استفاده از کودکان از سال 1950 تاکنون است که شامل افراد زیر سن قانونی 2 تا 17 سال می‌شود؛ این کمیته همچنین قرار است گزارشی را در سال آینده میلادی منتشر کند.

«استرچت» در یک کنفرانس خبری در «لیسبون»، پایتخت پرتغال، گفت: اطلاعات به دست آمده تاکنون نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از کشیش‌ها و اعضای کلیسای کاتولیک ظاهرا از سال 1950 مرتکب آزار جنسی شده‌اند؛ نه تنها مشکل وجود داشته، بلکه گسترده شده است.

وی می‌گوید که از سال 1950 ابعاد این آزار جنسی به طور مداوم گسترده‌تر شده و در برحی موارد «واقعا همه‌گیر» شده است؛ به گفته وی، قربانیان هم پسر و هم دختر بودند، اگرچه بیشتر آنها پسر بوده‌اند.

برخی از متهمان از سوی چندین قربانی نام برده شده‌اند و صدها نفر از متهمان نیز شناسایی شده‌اند.

مدت زمان محدودیت‌ها در بیشتر اتهامات منقضی شده است و جدای از آنها، 17 شکایت به دفتر دادستان کل پرتغال ارسال شده و 30 شکایت دیگر ممکن است همچنان ارسال شود.

این کمیته نام قربانیان، هویت افراد مورد سوء استفاده، یا مکان‌هایی که گفته می‌شود این آزارها اتفاق افتاده را منتشر نمی‌کند؛ با این حال، گزارش نهایی آن شامل یک پیوست جداگانه و محرمانه از تمام اسامی اعضای کلیسا خواهد بود که به کنفرانس اسقف‌های پرتغالی و پلیس این کشور ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *