رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پس لرزه‌های افشای رسوایی جنسی در ورزش ملی کانادا

11:09 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۹۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پس لرزه‌های افشای رسوایی جنسی در ورزش ملی کانادا همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – رسیدگی به اتهام‌های سوءاستفاده و تجاوز جنسی در ورزش هاکی روی یخ کانادا به استعفای هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان هاکی روی یخ این کشور منجر شد.

به گزارش «گاردین»، ورزش هاکی روی یخ به عنوان ورزش ملی کانادا در سال‌های اخیر با رسوایی‌های متعددی مواجه بوده است.

استعفای هیئت مدیره سازمان هاکی روی یخ کانادا، جدیدترین اتفاق در پی آشکار شدن رسوایی جنسی در این ورزش است که سبب خدشه دار شدن بیش از پیش اعتبار سازمان مذکور شد.

اسپانسرهای ورزشی بزرگ هاکی روی یخ کانادا نیز از قطع همکاری خود با سازمان ملی هاکی روی یخ کانادا به دلیل همراهی با انتقادات از این موضوع خبر دادند.

یک عضو پارلمان کانادا گفت: افشاگری‌ها اعم از خشونت و سوءاستفاده جنسی و نحوه رسیدگی به آن‌ها از یک سو و فقدان شفافیت مالی از سوی دیگر عمیقا نگران کننده هستند.

تامین کننده رسمی تجهیزات هاکی مردان کانادا نیز اعلام کرد که حمایت خود از مسابقات و رقابت‌های آتی را به دلیل نقض مکرر و نگران کننده اعتماد از سوی روسای سازمان هاکی متوقف کرده است.

عدم شفافیت مالی در سازمان هاکی روی یخ کانادا نیز به موضوع رسوایی جنسی مرتبط می‌شود؛ برای نمونه سازمان هاکی روی یخ کانادا در ماه می 2022 تسویه حساب نامشخصی به ارزش 3.55 میلیون دلار کانادا با یک زن داشت که بعدا مشخص شد مربوط به پرونده تجاوز جنسی به وی در سال 2018 بوده است.

گزارش‌های بعدی نشان داد که بازیکنان جوان سراسر کانادا ناآگاهانه منبع تامین غرامت‌ها از طریق پرداخت هزینه ثبت نام بوده اند.

براساس گزارش «گلوب اند میل»، سازمان هاکی روی یخ کانادا دو صندوق مخفی برای پرداخت هزینه‌های قانونی شکایت های ناشی از تجاوز جنسی داشته است.

سازمان هاکی روی یخ کانادا اخیرا اعلام کرد که از سال 1989 تاکنون 7.6 میلیون دلار کانادا را به عنوان غرامت به شاکیان تجاوز و سوءاستفاده جنسی پرداخته است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که اعضای تیم ملی جوانان مردان در سال 2003 به دلیل تجاوز جنسی گروهی تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *