الگوی سیستمی نژادپرستی و تبعیض در رسانه‌های کانادا

11:18 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۹۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اخیرا شکایتی مبنی بر وجود الگوی سیستمی تبعیض و نژادپرستی در یکی از رسانه‌های کانادا ثبت شد.

خبرگزاری میزان – اخیرا یک شخصیت مشهور تلویزیونی در کانادا علیه یکی از رسانه‌های این کشور شکایتی مبنی بر الگوی نظام مند نژادپرستی و تبعیض جنسیتی تنظیم و به کمیسیون حقوق بشر این کشور ارائه کرد و گفت که «بل مدیا» کانادا با وی به عنوان یک کالا برخورد کرده است.

به گزارش «سی بی سی»، یکی از کارکنان زن جامائیکایی «بل مدیا» با ثبت شکایتی، این رسانه را به نقض حقوق بشر از طریق نژادپرستی و تبعیض متهم کرد.

وی گفت که در مدت ابتلا به «ذات الریه» و بستری شدن در بیمارستان ناچار به استعفا از کارش شد.

شکایت این کارمند «بل مدیا» در حالی مطرح می‌شود که پیشتر یکی از مجریان مشهور و با سابقه این رسانه، به دلایلی مشابه از کارش اخراج شد.

 برخی از کارکنان سیاهپوست و رنگین پوست رسانه‌های کانادایی می‌گویند که در قیاس با همکاران سفیدپوست خود قادر به دریافت ترفیع نبوده و با نژادپرستی و تبعیض مواجه شده اند.

شکایت کارکنان رسانه‌ها عمدتا به تسویه حساب بین کارفرمایان و اتحادیه‌ها منجر می‌شود که اغلب از طریق توافق نامه‌های عدم افشای اطلاعات مخفی نگه داشته می‌شود.

کارمند زن جامائیکایی «بل مدیا» می‌گوید که به همین دلیل به کمیسیون حقوق بشر کانادا شکایت کرده است؛ زیرا شکایت در کمیسیون مذکور نه تنها می‌تواند منجر به پرداخت دستمزد شده، بلکه خسارات مالی به دلیل تبعیض ادعایی را نیز سبب می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *