سیاست‌های دولت ایتالیا علیه مهاجران مصداق برده‌داری مدرن

14:17 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۰۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات ایتالیا در قبال مهاجران و کار اجباری در بخش کشاورزی این کشور مصداقی از برده‌داری مدرن به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان – سالانه میلیون‌ها تن محصولات کشاورزی در ایتالیا و به خصوص در جنوب این کشور تولید می‌‎شود و این امر گردش مالی چند میلیارد یورویی در سال را برای این کشور به همراه دارد.

به گزارش «eyes-on-europe»، برای کاهش هزینه‌ها، نیروی کار ارزان‌قیمتی استخدام می‌شود که منجر به سقوط صدها هزار مهاجر در چیزی می‌شود که می‌توان آن را برده‌داری مدرن توصیف کرد.

این مهاجران برای کار سخت خود دستمزد کمتری دریافت می‌کنند و مجبور هستند در محله‌هایی تحت سرپرستی ایتالیایی‌ها ساکن شوند؛ چنین فاجعه ای در کشور اروپایی مانند ایتالیا که ظاهراً به حقوق بشر احترام می‌گذارد، رخ می‌دهد.

ایتالیا به دلیل نزدیک بودن به کشورهای آفریقایی نخستین مقصد مهاجران و پناهجویانی است که از این قاره به سمت اروپا می‌آیند.

ایتالیا زیرساختی برای پذیرایی از همه این مهاجران در شرایط بهینه را ندارد که این امر شرایط زندگی آنها را سخت می‌کند و نرخ بالای بیکاری را به دنبال دارد؛ کار کشاورزی اغلب توسط مهاجران به عنوان تنها راه برای کسب درآمد سریع در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش «کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ایتالیا» (FLAI-CGIL)، حدود 420 هزار نفر به طور غیرقانونی در بخش کشاورزی در سراسر ایتالیا به کار گرفته شده و مورد استثمار قرار می‌گیرند.

برای کارگران مهاجر، این استثمار در سطح اقتصادی به معنای پرداخت کمتر از حداقل دستمزد اجباری به شمار می‌رود؛ علاوه بر این بخشی از دستمزد آنها به دلیل آنچه کارفرمایان آن را «هزینه اضافی» می‌نامند، نگه داشته می‌شود.

با توجه به شرایط بد کاری، اکثر این کارگران از بدرفتاری کارفرمایان خود رنج می‌برند؛ خشونت فیزیکی یا روانی، شرایط غیرانسانی زندگی، رعایت نکردن حقوق اساسی و غیره.

در سطح اجتماعی، هیچ زیرساختی برای مهاجران به منظور بهبود وضعیت آنها توسط دولت ایتالیا ارائه نمی شود؛ دولت ایتالیا به طور قانونی مشاغل این کارگران را به رسمیت نمی‌شناسد و در نتیجه، آنها در تمام جنبه‌های زندگی خود به کارفرمایان وابسته هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *