عادی‌ سازی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جامعه بین‌الملل

10:20 - 22 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۴۵۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان همواره از سوی جامعه بین‌المللی عادی سازی می‌شود.

خبرگزاری میزان - برای دهه‌ها، جامعه بین‌الملل تلاش کرده است کرانه باختری اشغالی را متمایز از غزه نشان دهد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، خشونت استعماری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان برای سرکوب فلسطینیان با این روایت سازگاری ندارد.

حقیقت این است؛ در حالی که تجارب فلسطینیان در غزه با تجربیات فلسطینیان تحت تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی متفاوت است، خشونت استعماری در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک واقعیت است و رژیم صهیونیستی این اختیار را دارد که اقداماتی را انجام دهد که می‌تواند هر دو را یکسان کند؛ زیرا از مصونیت بین‎المللی بی‌نظیری برخوردار است.

علیرغم تلاش‌های رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین مبارزه ضد استعماری خود را از دستکاری جناح‌های سیاسی پس گرفته‌اند. اردوگاه‌های آوارگان به‌ویژه وحدتی را در مقاومت نشان داده‌اند که این رژیم را بر آن داشته تا استفاده از پهپادها را در حملات ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کند، بنابراین کشتار هدفمند فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی نقض دیگری است که جامعه بین‌المللی به زودی چشمان خود را بر آن خواهد بست.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی، پهپادها اکنون «نه تنها به عنوان پوشش و اطلاعات برای نیروها در طول عملیات، بلکه برای انجام حملات نیز در صورتی که افراد مسلح به عنوان تهدیدات قریب‌الوقوع برای نیروهایشان شناسایی شوند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت»؛ کشتار هدفمند فلسطینیان جنایات بعدی رژیم صهیونیستی است که از سوی جامعه بین‌الملل عادی سازی می‌شود.

رژیم صهیونیستی تلاش کرده که پناهندگان فلسطینی را نامربوط قلمداد کنند؛ برای رژیم صهیونیستی، پناهندگان در صورتی که حق قانونی بازگشت آنها اجرا شود، یک تغییر جمعیتی مطلق است.

 پیشتر رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر تعریف پناهجویان فلسطینی تا حد حذف کامل آنها بود؛ از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان، آوارگان فلسطینی و حق بازگشت را به عنوان ارجاع نمادین در لفاظی های خود حذف کرده است، در حالی که با کمرنگ کردن حق بازگشت به خطر افتاده، ارتباط آنها را با تشکیل یک کشور فلسطینی از بین برده است و هیچ مشکل آشکاری با استعمار صهیونیستی ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *