ردپای رژیم صهیونیستی در عملیات مسموم کردن چاه‌های آب فلسطین

16:05 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۵۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه صهیونیستی هاآرتص از کشف اسناد رسمی جنگ بیولوژیک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سال 1948 خبر داد.

خبرگزاری میزان – روایت اعزام سربازان صهیونیست برای ریختن مواد بیولوژیکی مانند میکروب حصبه در چاه‌های آب فلسطینیان پس از چند دهه، اسناد لازم برای موثق بودن خود را یافت.

به گزار ش«هاآرتص»، 74 سال پس از انتشار مقاله «دیوید بن گوریون» با عنوان «توسعه علم و سرعت بخشیدن به کاربرد آن در جنگ» و متعاقب آن خرید مواد بیولوژیکی به ارزش 2 هزار دلار، اکنون مشخص شد که عملیات مخفیانه مسموم کردن چاه‌های آب شهرهای فلسطینی در سال 1948 با موضوع مذکور مرتبط بوده است.

بررسی دفتر خاطرات «دیوید بن گورین»، اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی ردپای مشارکت او در عملیات مخفیانه مسموم کردن چاه‌های آب شهرهای فلسطینی را آشکار کرد.

با اسناد تازه کشف شده، مشخص شد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ 1948 از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی از جمله مسموم کردن چاه‌های آب در چند شهر فلسطینی از جمله «عکا» استفاده کرده است.

براساس اسناد مذکور، مسمومیت چاه‌های آب شهرهای فلسطینی به مسمومیت گسترده فلسطینیان منجر شد.

اسناد مذکور نشان می‌دهند که سران سیاسی و نظامی و علمی رژیم صهیونیستی در این تصمیم مشارکت داشته و حتی قصد داشتند فراتر از فلسطین، آب شهرهای «قاهره» و «بیروت» را مسموم کنند.

گزارشگر «هاآرتص» در این رابطه نوشت که مسمومیت چاه‌های آب در شهرهای فلسطینی ده‌ها سال پیش توسط منابع عربی، اعلام و اکنون درستی این موضوع ثابت شد.

با وجود این، جزئیات استفاده مخفیانه رژیم صهیونیستی از سلاح‌های بیولوژیکی و سم علیه فلسطینی‌ها در طول جنگ 1948 اخیرا طی اقدامی بی سابقه در مقاله ای در « Middle Eastern Studies» منتشر شد؛ زیرا نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی سال هاست که تلاش می کنند جلوی انتشار اسناد تاریخی شرم آور مبنی بر جنایت های جنگی این رژیم علیه اعراب را بگیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *