رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد 3 برابری قربانیان قاچاق انسان در انگلیس

8:21 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۲۵۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شمار قربانیان بالقوه قاچاق انسان در انگلیس طی چهار سال گذشته سه برابر شده است.

خبرگزاری میزان – موضوع قاچاق انسان در انگلیس از مهم ترین موضوعات نقض حقوق بشر در این کشور مدعی پیشگامی در حقوق بشر است.

به گزارش «گاردین»، براساس یک گزارش جدید، تعداد قربانیان بالقوه قاچاق که توسط وزارت کشور انگلیس بازداشت شده اند، در چهار سال گذشته سه برابر شده است.

در حالی که شمار قربانیان بالقوه قاچاق انسان در انگلیس در سال 2017، بیش از 500 مورد اعلام شده بود، این رقم تا سال گذشته به عدد هزار و 611 نفر رسید.

در گزارشی که واحد مبارزه با قاچاق و استثمار وزارت دادگستری انگلیس تهیه کرده است، دولت به عنوان مقصر اصلی معرفی می‌شود که عامدانه سیستم منجر به حبس بیشتر قربانیان قاچاق انسان را ایجاد کرده است.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهند که صحت ادعای بیش از 90 درصد قربانیانی که مدعی هستند قربانی قاچاق شده‌اند، پس از بررسی دقیق پرونده‌هایشان تایید شده است.

دولت انگلیس ضمن حبس کردن قربانیان قاچاق انسان قبل از آزادی، از آن‌ها مدارک مستند و متقن دال بر قربانی بودن را طلب می‌کند؛ این در حالی است که به دست آوردن چنین شواهدی برای قربانیان قاچاق در زمان بازداشت دشوار است.

ضمن این که ترس و شرم از برچسب خوردن و تهدید قاچاقچیان عمدتا قربانیان قاچاق انسان را از ارائه داوطلبانه اطلاعات درباره سابقه استثمار خود بی انگیزه می‌کند؛ تاخیر قربانیان در ارائه داوطلبانه اطلاعات می‌تواند به رد ادعای قاچاق منجر شود.

گزارش مذکور در پایان آورده است که قربانیان قاچاق توسط سیستمی که کنترل مهاجرت انگلیس ایجاد کرده، آسیب جسمی و روحی زیادی می‌بینند و بسیاری از آن‌ها احساس خودکشی می‌کنند.

در حالی که وزارت کشور انگلیس با ادعای «سوءاستفاده افراد از ادعای قاچاق شدن» بر تداوم قانون فعلی اصرار دارد، بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از 90 درصد بازداشت شدگان مدعی قربانی قاچاق انسان، قربانیان واقعی هستند و هیچ مدرکی دال بر سوءاستفاده از فرآیند مذکور وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *