واکنش‌ها به الحاق چند منطقه به روسیه/ اوکراین خواستار پیوستن فوری به ناتو شد

10:40 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۱۸۳
رئیس‌جمهور اوکراین، پس از امضای توافقنامه‌های الحاق این مناطق اعلام کرد که اوکراین به‌سرعت درخواست پیوستن به ناتو را ارائه خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» و مناطق اوکراینی «زاپوروژیه» و «خرسون» همه‌پرسی پیوستن به روسیه را از 23 تا 27 سپتامبر برگزار کردند که اکثریت رای موافق به پیوستن به روسیه را به صندوق انداختند.

به گزارش «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه فرمان‌هایی مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال و حاکمیت مناطق خرسون و زاپوروژیه را امضا کرد.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در سال 2014 پس از برگزاری همه‌پرسی، استقلال خود را از اوکراین اعلام کردند.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از امضای توافقنامه‌های الحاق این مناطق اعلام کرد که اوکراین به‌سرعت درخواست پیوستن به ناتو را ارائه خواهد کرد.

در همین حال، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به پولیتیکو گفت که از تضمین‌های امنیتی برای اوکراین حمایت می‌کند، اما از تلاش این کشور برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو حمایت نمی‌کند.

همچنین پس از امضای فرمان الحاق این مناطق به روسیه، آمریکا اعلام کرد که درخواست اضطراری نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای محکومیت روسیه را ارائه کرده است. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا هفته آینده کمک امنیتی فوری به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

همچنین بانک جهانی اعلام کرده است که 530 میلیون دلار دیگر را برای حمایت از اوکراین اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *