اتحادیه اروپا الحاق بخشی از اوکراین به روسیه را محکوم کرد

18:02 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۸۲۸
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای الحاق چهار منطقه از خاک اوکراین به روسیه را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان_ ۲۷کشور عضو شورای اروپا امروز (جمعه) با انتشا بیانیه‌ای، به محکوم کردن الحاق چهار منطقه از خاک اوکراین به روسیه پرداختند.

در این بیانیه آمده است: الحاق غیرقانونی دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون توسط روسیه را قویاً و مشترکاً محکوم می‌کنیم. الحاق این نواحی از طریق برگزاری همه‌پرسی ناقض حقوق اساسی اوکراین در داشتن حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی، و مغایر با اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد است.

آن‌ها همچنین در بیانیه خود آورده‌اند که نتیجه همه‌پرسی که در این چهار منطقه از اوکراین برگزار شده به رسمیت نخواهند شناخت و از نهادهای بین‌المللی نیز درخواست کردند آن را رد کنند.

این بیانیه بر ادامه حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین در مقابل روسیه تاکید کرد و اعلام کرد که اوکراین در حال استفاده از حق مشروع برای دفاع از خود است تا نواحی اشغال شده را مجدد پس بگیرد.

در این بیانیه آمده است، تهدیدات اتمی کرملین، بسیج نیروها و تلاش برای جا زدن سرزمین‌های اوکراینی به‌عنوان خاک روسیه در عزم اروپا برای کمک به اوکراین تأثیری ندارد.

گفتنی است که این بیانیه پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم امضای اسناد الحاق مناطق جدید به روسیه که در کاخ کرملین منتشر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *