تشدید بحران گرسنگی در آفریقا

14:32 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۷۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران گرسنگی و بروز قحطی در آفریقا جان انسان‌های بسیاری را تهدید می‌کند.

خبرگزاری میزان - درگیری‌های فزاینده، پدیده‌های اقلیمی و بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از تأثیرات ماندگار کووید-19 از جمله عوامل کلیدی در بحران گرسنگی در آفریقا هستند.

به گزارش «ریلایف وب»، انتظار می‌رود تعداد افرادی که در سراسر جهان با بحران حاد در امنیت غذایی مواجه هستند، همچنان به شدت در حال افزایش باشد، زیرا بحران غذایی کنترل خود را بر 19 «نقطه داغ گرسنگی» تنگ‌تر کرده است.

گزارش «نقاط داغ گرسنگی - هشدارهای اولیه فائو و برنامه جهان غذا  در مورد ناامنی حاد غذایی» که توسط سازمان کشاورزی ملل متحد (فائو) و برنامه جهانی غذای سازمان ملل صادر شده، خواستار اقدام فوری بشردوستانه برای حفظ جان افراد است.

خشکسالی شدید در شاخ آفریقا مردم را تا مرز قحطی پیش برده است، محصولات کشاورزی را از بین برده و دام‌هایی را که بقای افراد به آن بستگی دارد، از بین برده است.

ناامنی غذایی حاد به سرعت در حال افزایش است و در سراسر جهان گسترش می‌یابد؛ به ویژه مردم در فقیرترین کشورها که هنوز از تأثیر همه‌گیری کووید-19 بهبود نیافته‌اند.

این سومین بار در 10 سال گذشته است که سومالی با قحطی ویرانگر تهدید می‌شود؛ قحطی در سال 2011 ناشی از دو فصل بارانی ناموفق متوالی و همچنین درگیری بود.

این گزارش بحران گرسنگی در شاخ آفریقا را نشان می‌دهد، جایی که پیش‌بینی می‌شود طولانی‌ترین خشکسالی در بیش از 40 سال گذشته ادامه یابد؛ با پنجمین فصل بارانی ناموفق متوالی.

انتظار می‌رود 26 میلیون نفر در سومالی، کنیا، و شمال و شرق آفریقا با سطح بحران 3 و بالاتر آن مواجه شوند.

در سطح جهانی، انتظار می‌رود که اگر اقدامی انجام نشود بیش از 970 هزار نفر با گرسنگی فاجعه بار  سطح 5  یا در خطر وخامت شرایط فاجعه بار در افغانستان، اتیوپی، سودان جنوبی، سومالی و یمن مواجه شوند؛ ده برابر بیشتر از شش سال پیش که تنها دو کشور در سطح بحران 5 قرار داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *