رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب «درس های ماندگار نگاهی نو و گذرا به نهج البلاغه»تفسیری از رهنمودهایی امام علی (ع)

12:37 - 31 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۹۳۱
محسن اسماعیلی در کتاب«درس های ماندگار نگاهی نو و گذرا به نهج البلاغه» که اکنون در دو جلد و به صورت درس به درس تدوین کرده و در هر درس ابتدا به طرح یک مسئله و یادآوری آثار و جوانب آن توجه شده است.

خبرگزاری میزان - کتاب «درس های ماندگار نگاهی نو و گذرا به نهج البلاغه» در دو جلد به قلم محسن اسماعیلی پبرامون رهنمود های «امیرالمومنین(ع)» به بیان بخش هایینهج البلاغه پرداخته است.

از آنجا که «امیرالمؤمنین یک الگوی کامل برای همه است» و مجموعه ای از کلام حکمت آمیز او در دفتری جمع است که نهج البلاغه اش نام کرده اند. کتاب حاضر با این انگیزه سامان یافته است که با شیوه ای جدید و به اندازۀ توان و توفیق، روزنه ای به ژرفای کلام آن یگانه بگشاید.

کتاب

رهنمود امام علی (ع)

محسن اسماعیلی در «درس های ماندگار نگاهی نو و گذرا به نهج البلاغه» که اکنون در دو جلد و به صورت درس به درس تدوین کرده و در هر درس ابتدا به طرح یک مسئله و یادآوری آثار و جوانب آن توجه شده و پس از اشاره به راه حل های قابل تصور، رهنمود امام علی (ع)را مطرح کرده است.

فصل های کتاب

کتاب «درس های ماندگار نگاهی نو و گذرا به نهج البلاغه» آیینۀ نهج البلاغه به مخاطب خود نمایانده است: ترک دین برای دنیا، ابزار مدیریت، کم گویی، تنبیه، راز محبوبیت، سلام و سپاس، آبرو، پرسیدن برای دانستن، وحدت و الفت، تجارت، ناتوان ترین مردم، ملاک حق، همت بلند، و اندازه نگه داشتن از آن جمله اند. مخاطب این کتاب جوانان و تحصیل کردگان جامعه اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *