باقری و مورا دیدار می‎کنند

15:17 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۱۲۶
مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم‌ها می‎گوید که با دستیار هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «علی باقری کنی»، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت که با دستیار هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

به گزارش «العالم»، «باقری»، اعلام کرد که با توجه به پیام‌های دریافتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «رافائل گروسی»، با «انریکه مورا»، دستیار هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه دیدارهای دیپلماتیک مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

روز گذشته «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشستی با اصحاب رسانه در خصوص سفر رئیس جمهور به نیویورک و امکان مذاکره درباره رفع تحریم‌ها، گفت: سفر رئیس جمهور و هیأت همراه برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است.

وی اظهار کرد: حضور آقای باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران برای همراهی با هیأت ایران است و برنامه تعریف شده‌ای برای گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در چارچوب این سفر وجود ندارد، اما به طور طبیعی همواره نشست‌های بین‌المللی فرصت بسیارخوبی برای نشست‌های سیاسی و مذاکرات حاشیه‌ای بین مقامات کشورها و فرصتی برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و موضوعات چندجانبه و بین‌المللی است.

به گفته وی، این احتمال را که در حاشیه نشست، گفت‌وگوهایی درخصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت گیرد، رد نمی‌کنم و ایران به صورت طبیعی از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود در موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی استفاده می‌‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد که ایران هیچ وقت میزمذاکرات را ترک نکرده و مذاکرات را به عنوان روش مناسب و منطقی و معقول برای حل وفصل اختلافات می‌داند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *