اقتصاد زیرزمینی پر رونق در پشت میله‌های زندان‎های آمریکا

10:21 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۵۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که برخی امکانات در زندان‌های آمریکا تنها در اختیار زندانیانی قرار می‌‎گیرد که توانایی خرید آنها را دارند.

خبرگزاری میزان – تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که یک اقتصاد زیرزمینی پر رونق در پشت میله‌های زندان در آمریکا وجود دارد.

به گزارش «مارشال پراجکت»، زندان‌های آمریکا معمولا در مورد غذا، لباس، کفش و لوازم بهداشتی، حداقل‌ها را فراهم می‌کنند.

به جز امکانات اولیه حداقلی، باقی امکانات مانند لباس گرم برای زمستان تنها در دسترس افرادی است که توانایی خرید آنها را دارند.

کسب درآمد کافی از شغل زندان در آمریکا غیرممکن است؛ طبق یک تحلیل جدید، متوسط ​​دستمزد زندان حداکثر چند ده سنت برای یک ساعت کار می‌‎رسد و گزارش‌‎ها حاکی از آن است که تهیه پول لازم برای اقلامی مانند خمیر دندان شاید به چند روز کار نیاز داشته باشد.

علاوه بر این در دستکم شش ایالت آمریکا شامل آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای جنوبی و تگزاس، بیشتر زندانیان برای کار خود دستمزد دریافت نمی‌کنند.

افراد زندانی برای جبران دستمزد ناچیز خود، اغلب در یک اقتصاد زیرزمینی پر رونق شرکت می‌کنند.

در ماه‌های اخیر، «مارشال پراجکت» با ده‌ها نفر از زندانیان درباره پولی که به دست می‌آورند، پولی که خرج می‌کنند مکاتبه کرده است.

یکی از زندانیان آمریکایی در این باره می‎گوید «دو چیز اصلی که من برای آن خرج می‌کنم عبارتند از حساب اعتباری تلفن و خریدهای فروشگاه. غذای سالن غذاخوری وحشتناک و بی‌کیفیت است و به طور جدی حتی برای سگ مناسب نیست.»

یکی دیگر از زندانیان آمریکایی در این باره می‌گوید «برای تک تک چیزهایی که در اینجا وجود دارد باید پول پرداخت کنیم. اگر پول نداشته باشیم از آن محروم می‌شویم؛ صابون، خمیر دندان  و تمام موارد بهداشتی.»

در برخی از موارد نیز زندانیان گزارش داده‌اند که حتی برای ویزیت پزشک نیز باید پول پرداخت کنند و به همین دلیل برخی از زندانیان به دلیل نداشتن پول از مراجعه به پزشک خودداری می‎کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *