قصد ایالت آلاباما برای استفاده از شیوه جدید اعدام

11:34 - 24 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۴۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ابالت آلاباما ممکن است به زودی آماده استفاده از یک روش اعدام جدید و آزمایش نشده به نام «هیپوکسی نیتروژن» برای اجرای احکام اعدام باشد.

خبرگزاری میزان - مقامات ایالت «آلاباما» آمریکا این هفته به یک قاضی فدرال گفتند که این ایالت ممکن است به زودی آماده استفاده از یک روش اعدام جدید و آزمایش نشده به نام «هیپوکسی نیتروژن» برای اجرای احکام اعدام باشد.

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز»، این اطلاعیه در یک جلسه دادگاه در مورد درخواست «آلن میلر»، یک زندانی، برای جلوگیری از اجرای برنامه‌ریزی شده اعدامش در 22 سپتامبر با تزریق کشنده بیان شد.

«جیمز هوتز»، معاون دادستان کل ایالت، گفت که این روش می‌تواند به زودی در هفته آینده در دسترس باشد. با این حال، تصمیم نهایی در مورد زمان استفاده از روش جدید با کمیسر اصلاحات ایالتی است.

تاکنون هیچ ایالتی از هیپوکسی نیتروژن برای اجرای حکم اعدام استفاده نکرده است.

نیتروژن 78 درصد هوای استنشاق شده توسط انسان را تشکیل می‌دهد و در صورت استنشاق با اکسیژن بی ضرر است.

تئوری پشت روش اجرا این است که تغییر ترکیب هوا به 100 درصد نیتروژن، اکسیژن مورد نیاز برای حفظ عملکرد بدن را از فرد می‌گیرد.  

پس از احیای مجازات اعدام در آمریکا در سال 1976، اکثر اعدام‌ها با صندلی الکتریکی و برخی دیگر توسط اتاق گاز، چوبه دار یا جوخه آتش انجام شد.

اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده هم برای اولین بار در سال 1982 انجام و به روش غالب تبدیل شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات غیر دولتی مجازات اعدام (DPIC)، هزار و 370 نفر از طریق تزریق مواد کشنده اعدام شده‌اند که 88 درصد از کل اعدام‌ها را از سال 1976 تاکنون تشکیل می‌دهد.

ایالت‌ها به دلیل مشکل در تهیه داروهای تزریقی کشنده، هیپوکسی نیتروژن را به عنوان یک روش اعدام جایگزین پیشنهاد کردند، زیرا در سال‌های اخیر شرکت‌های داروسازی و سهامداران آنها از فروش محصول خود به ایالت‌ها برای استفاده در مجازات اعدام خودداری کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اعدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *